مشاور رئیس جمهور در امور نماز گفت: برای استفاده از فضای مجازی در ترویج فرهنگ نماز برنامه ریزی شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد حسن رضائی مشاور رئیس جمهور در امور نماز در سومین اجلاس سراسری نماز فارس با عنوان «نماز و فضای مجازی» اظهار کرد: فضای مجازی بر روی جوانان تاثیرگذاری بیشتری دارد لذا برای استفاده از این فضا در ترویج فرهنگ نماز برنامه ریزی شده است و از صاحب نظران و متخصصان هم برای ارائه طرح‌ها و پیشنهاد‌های خود دعوت کرده ایم.

وی همچنین با اشاره به آئین نامه‌های هیات دولت در خصوص نماز، تصریح کرد: به اندازه کافی آئین نامه در این خصوص تنظیم شده است، اما باید تحقیق کرد که چرا به خوبی این آئین نامه‌ها اعمال نمی‌شود.

استاندار فارس هم در این اجلاس، بیان کرد: بعد از اصل اعتقاد به روز قیامت، امر اقامه نماز به انسان به عنوان یک تکلیف مورد توجه قرار می‌گیرد.

اسماعیل تبادار با بیان اینکه که قرآن برای رفع گرفتاری‌ها و شکیبایی در این امور، توصیه به صبر و اقامه نماز می‌کند، اضافه کرد: نماز اهرم استعانت در غم ها، مشکلات و عامل محبت بین عبد و معبود است.

وی افزود: نماز به معنای پرستش، بندگی و اطاعت، ستون دین و اسرارش محور جهان بینی توحیدی است.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه نماز، فرصتی برای طراوت بخشیدن روح و پلی برای نیل به کمال است، تاکید کرد: نماز مهمترین نشانه یک مومن، و پرچم و علامت مکتب اسلام است.

 

مبلغان دین بر اساس نیاز‌های روز تبلیغ کنند

تبادار با تاکید به اینکه به طور قطع بهره گرفتن از فضای مجازی و اثر بخشی آن در ترویج نماز موثر است، اضافه کرد: مبلغان دین باید با نگاه ژرف به فضای مجازی بنگرند و بر اساس نیاز‌های روز تبلیغ و منطبق با مخاطبان تبلیغ کنند و با هر مخاطبی روال تبلیغی خاص خودشان را داشته باشند و اگر چنین شد فضائل اخلاقی پرورش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه باید ترویج نماز و اخلاق مهمترین هدف جامعه باشد و هر جامعه‌ای که این مهم گسترش یافته باشد جامعه‌ای پویاست، افزود: ترویج نماز باید برای همه ارکان جامعه مورد توجه باشد.

تبادار تصریح کرد: رسانه‌ها باید با بهره گیری از امکانات و تجهیزات فضای مجازی در گستره ترویج دین کوشا باشند و خانواده‌ها به عنوان هسته اصلی اجتماع بیشترین نقش را دارد.

حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز هم در این اجلاس با اشاره به اینکه نماز اوج تجلی بندگی نسبت به خدا است، گفت: نماز ارتباط اصلی مخلوق با خالق است و بیشترین تاکید را در اسلام بر آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نماز مهمترین واجب اسلام بوده که به آن توجه شده است، اضافه کرد: در همه برنامه‌های تربیتی انبیا الهی (ع)، از آدم تا خاتم (ع)، نماز بوده است، اما کیفیت آن تفاوت داشته است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.