رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: با هدف گسترش همکاری‌های علمی پژوهشی ایران و گرجستان بویژه برگزاری دوره‌های ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی برای دانشجویان گرجستانی دانشگاه خلیج فارس به عنوان مجری طرح 'دوره‌های کوتاه‌ مدت ایرانشناسی' انتخاب شده است.

همکاری دانشگاه خلیج فارس با دانشگاه های گرجستان افزایش می یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،عبدالمجید مصلح پنجشنبه شب گفت :در این راستا هیاتی سه نفره از دانشگاه خلیج فارس با حضور رئیس دانشگاه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیر امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی از هفتم آذر بازدید و مذاکره با دانشگاه‌های برتر گرجستان را آغاز کردند.
مصلح ادامه داد: در طرح 'دوره‌های کوتاه‌مدت ایرانشناسی'، دو برنامه 'دوره فشرده ایرانشناسی' به مدت دوهفته' و 'دوره پیشرفته ایرانشناسی' به مدت یک نیم‌سال پیش‌بینی شده است.
وی گفت: این دوره ها با حمایت و همکاری مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و رایزنی علمی سفارت ایران در گرجستان برگزار می شود.
مصلح ادامه داد: محتوای این دوره‌ها شامل آموزش زبان و ادب فارسی، تاریخ ادبیات فارسی، فرهنگ، هنر و معماری ایران و تاریخ و جغرافیای ایران و سایر موضوعات مرتبط است.
وی گفت: نخستین دوره ایرانشناسی دو‌هفته‌ای در اواخر بهمن و اوایل اسفند سال جاری در دانشگاه خلیج فارس برگزار می‌شود.
مصلح افزود: یکی از اهداف برگزاری دوره‌های ترمی امکان گذراندن پایان‌نامه و رساله در حوزه ایرانشناسی به ویژه مطالعات خلیج فارس و زبان و ادب فارسی با راهنمایی مشترک اساتید دانشگاه خلیج فارس و دانشگاههای گرجستان است.
وی ادامه داد: در این ارتباط طرح 'دوره‌های کوتاه‌مدت ایرانشناسی' در برنامه سفر تیرماه سال جاری وزیر علوم به گرجستان توسط لیلا رضایی استاد اعزامی از دانشگاه خلیج فارس و استاد کرسی زبان فارسی دانشگاههای گرجستان ارائه شد و مورد استقبال قرار گرفت.

انتاهی پیام/پ

افزایش همکاری دانشگاه خلیج فارس با دانشگاه های گرجستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.