معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: همان‌گونه در زمان جنگ تحمیلی با قدرت و حضور به موقع بسیج در مقابل صدام و کل دنیا ایستادگی کردیم در مقابل داعش نیز با همین تفکر و روحیه پیروز شدیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار حسین اکبری امروز در مراسم حماسه و ایثار نطنز با طرح این سوال که چه عاملی بر تشکیل بسیج موثر بود و اگر بسیج نبود چه می‌شد، اظهار کرد: این شجره طیبه در زمانی به وجود آمد که  دشمنان انقلاب باهم متحد شده بودند و بنابر محاسبات عقلی خود که تصور می‌کردند اگر جنگ را شروع کنند می‌توانند انقلاب را شکست دهند، چرا که دشمن به شدت از آینده این انقلاب نگران و ناراحت شده بود.

وی گفت: در سال 1984 میلادی وقتی انقلاب ما شکل گرفت در تل‌آویو نشست چند روزه در مورد انقلاب اسلامی  شیعه و مقاومت برگزار شده بود که همه شخصیت‌های مهم جهان در آن شرکت و از خطرات آینده انقلاب برای خود ابراز نگرانی کرده بودند.

معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: سه سال پیش این‌ها انقلاب را به عنوان یک خطر جدی احساس و جهت تحقیق نتیجه این نشست را به یک دانشگاه معروف آمریکا ارائه کرده بودند چرا که انقلاب را به عنوان مانع و تهدید جدی برای نیل به مقاصد شوم خودشان می‌دانستند.

وی با برشمردن وجه تمایز بسیجیان با سایر ارتش‌های جهان تصریح کرد: هنوز هیچ کس در دنیا باور نمی‌کند که بسیجیان با میل و علاقه و اراده قلبی خود به جبهه‌ها رفتند و با اراده شخصی خویش از هویت و آب و خاکشان دفاع کرده و به شهادت برسند، این وجه تمایز جدی جوانان بسیجی ما با سایر قوا و ارتش‌های جهان به شمار می‌رود.

اکبری اظهار داشت: دشمنان انقلاب بر اساس محاسبه‌های خود اگر با هر کشوری به غیر از ایران جنگ می‌کردند به پیروزی می‌رسیدند ولی در محاسبات خود در جنگ با ایران دچار اشتباه شدند و اصلا فکر نمی‌کردند ایران توانایی پاسخگویی در این جنگ را داشته باشند؛ ایران اسلامی به رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و با توکل بر خدا که اساس پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود در این جنگ نابرابر پیروز شد.

معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران به علل و نحوه شکل‌گیری و مقابله با گروه تکفیری تروریستی داعش اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از گذشت سال‌ها می‌بینیم در دنیایی که تحت سیطره آمریکا هست و این آمریکای جنایتکار هر کشوری را بخواهد به زیر سلطه خود در می‌آورد، وقتی در جنگ با عراق و در تصرف این کشور دچار مشکل می‌شود نیروهای خود را خارج و گروه تروریستی داعش را در آنجا ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: داعشی را درست کردند که خشن‌ترین گروه تروریستی بود و به قول خودشان فقط آهن آهن را می‌برد خواستند توسط اسلام به اسلام ضربه بزنند، وقتی داعش شکل گرفت و حمله کرد در عرض چند ساعت بخش‌های مهمی از عراق از جمله استان نینوا و چند استان مهم را به اشغال خود درآورد و رسما ادعای خلافت اسلامی کرد.

اکبری ادامه داد: آمریکایی‌ها آمدند باقیمانده حزب تندروی بعث را با یک جریانی به نام داعش تلفیق کردند و با این کار خود قصد داشتند گروه خطرناکی را بوجود آورند که دنیا را تکان داده و موج اسلام‌ستیزی را در دنیا راه بیندازند.

معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران بیان کرد: اگر جمهوری اسلامی، تفکر بسیجی و حضور به موقع حاج قاسم سلیمانی سردار سپاه ایران نبود عراق و سوریه سقوط کرده بودند چرا که داعش قبل از اینکه وارد شهر اربیل شود دو سوم شهر خالی شده بود.

وی با بیان اینکه همان‌گونه که در زمان جنگ تحمیلی با قدرت و حضور به موقع بسیج در مقابل صدام و کل دنیا ایستادگی کردیم در مقابل داعش نیز با همین تفکر و روحیه پیروز شدیم، گفت: فتوای مرجع بزرگ شیعه حضرت آیت الله سیستانی برای جنگ با داعش و تشکیل نیروهای حشد الشعبی عراق، تیپ فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان در کنار نیروهای حزب‌الله لبنان و سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی از جمله عوامل مهم و موثری بود که ریشه این شجره خبیثه ملعونه را برای همیشه خشکاند.

 

انتهای پیام/م

 

تفکر بسیجی منجر به غلبه بر داعش پیروز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
درود بر دلاور مردان بزرگ ایران