وب‌سایت ایندیپندنت در پی انتشار ویدئو‌های اسلام‌هراسانه از جانب رئیس جمهور آمریکا، این ویدئو‌ها را راستی‌آزمایی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در صفحه کاربری خود در توییتر، چند ویدئوی اسلام‌هراسانه بازنشر کرده است.

این توییت‌ها که پیش از این از جانب «جیدا فرنسن»، رئیس حزب «انگلیس مقدم است» منتشر شده بود، ضرب و جرح و حتی قتل افراد را به تصویر می‌کشند. هر کدام از این ویدئو‌ها توضیحاتی داشتند که اسلام را در انجام این وقایع مسئول می‌دانستند.

با این‌حال، در برخی از این ویدئو‌ها مسلمانان و یا حتی مهاجران دیده نمی‌شوند. به نظر می‌رسد تمامی این ویدئو‌ها حقیقی باشند، به طوری که وقایع رخ داده در آن‌ها از پیش تعیین شده به نظر نمی‌رسد. با این‌حال، یکی از این ویدئو‌ها در زمان خشونت‌های گسترده ضبط شده است و پس از آن، مورد انتقاد‌های شدید قرار گرفته است. ویدئوی دیگر یک تروریست را نشان می‌دهد و آخرین ویدئو از ماجرای دیگری بیرون کشیده شده است و آن‌چه را که به نظر می‌رسد، نشان نمی‌دهد.

ویدئوی مهاجری که به پسر عصا به دست حمله می‌کند

نخستین ویدئو با توضیحات «مهاجر مسلمان، پسر هلندی عصا به دست را کتک می‌زند» منتشر شد. در این ویدئو دو مرد به چشم می‌خورند که در ابتدا با یکدیگر در حال صحبت هستند و پس از آن میان آن‌ها درگیری رخ می‌دهد، به طوری که فرد عصا به دست در نهایت به زمین می‌افتد.

این ویدئو در اوایل سال جاری میلادی در هلند ضبط شده است. پس از این درگیری، یک مرد دستگیر شد و پلیس از وب‌سایت «گامپرت» -- وب‌سایتی که این ویدئو را برای بار نخست منتشر کرده بود -- درخواست کرد این ویدئو را حذف کند.

با این‌حال، یک وب‌سایت نزدیک به این خبرگزاری مطلبی منتشر کرده است و در آن انتشار این ویدئو از جانب رئیس جمهور آمریکا را مورد تمسخر قرار داده است. در این مطلب آمده است مردی که در این ویدئو دیده می‌شود نه تنها مسلمان، بلکه مهاجر نیز نبوده است.

ویدئوی کشته شدن یک پسر

غافلگیرکننده‌ترین ویدئو‌هایی که از جانب رئیس جمهور آمریکا بازنشر شد، پسری را نشان می‌دهد که مورد حمله قرار گرفته است و از بلندی به زمین پرتاب می‌‍شود و به نظر می‌رسد که جان خود را از دست می‌دهد. در توضیحات این ویدئو نوشته شده است: «چند مسلمان یک پسر نوجوان را از پشت بام به زمین می‌اندازند و او را تا سر حد مرگ کتک می‌زنند.»

این ویدئو در سال ۲۰۱۳ و در مصر ضبط شده است و در حقیقت گروهی از مردان را نشان می‌دهد که یک مرد جوان را که منتقد محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر، بوده است مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. این ویدئو اندکی پس از برکناری مرسی و هنگامی که خشونت‌ها در مصر فراگیر شده بود، تهیه شده است.

در سال ۲۰۱۵، یکی از مردان مهاجم در رابطه با این حمله به اعدام محکوم شد و سرکرده این گروه نیز از جمله نخستین افرادی بود که در ارتباط با این حمله اعدام شد.

ویدئویی که شکستن مجسمه مریم مقدس را نشان می‌دهد

آخرین ویدئویی که ترامپ در صفحه کاربری توییتر خود منتشر کرد، مردی را نشان می‌دهد که مجسمه مریم مقدس را به دست گرفته است و آن را بر زمین می‌اندازد. در توضیحات این ویدئو نوشته شده است: «مرد مسلمان، مجسمه مریم مقدس را می‌شکند.»

گزارش‌های متعددی نشان می‌دهند که این رویداد در سوریه رخ داده است. مردی که دست به این اقدام می‌زند، یکی از عناصر گروه تروریستی جبهه النصره (وابسته به داعش) بوده است که به یک شهر حمله کرده بود.

گفته می‌شود این ویدئو در سال ۲۰۱۳ تهیه و منتشر شده است.

انتهای پیام/

حقیقت ویدئوهای اسلام‌هراسانه ترامپ چه بود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار