داعش از خانواده‌های شهدا و معلولان در درزابِ جوزجان خواسته است تا پولی که حکومت سالانه به آنان می‌پردازد را تحویل این گروه دهند.

هشدار داعش به خانواده های شهدا و معلولان جوزجانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، داعش از خانواده‌های شهدا و معلولان در درزابِ جوزجان خواسته است تا پولی که حکومت سالانه به آنان می‌پردازد را تحویل این گروه دهند.

رحمت‌الله حشر، ولسوال پیشین درزاب گفت که شمار این خانواده‌‍‌ها نزدیک به 200 می‌رسد.

شهروندان این ولسوالی نیز می‌گویند که داعش با فرستاندن نامه ای به این خانواده‌ها هشدار داده است که هرچه زودتر باید این پول‌ها را پرداخت کنند. این شهروندان می‌گویند، تاکنون خانواده‌هایی که از این دستور داعش سرباز زده‌اند، مال و اموالشان توسط این گروه غارت شده است.

اسماعیل، فرمانده پولیس ولسوالی درزاب غارت اموال و دارایی خانواده‌های درزابی از سوی داعش را تأیید می‌کند. به گفتۀ فرمانده پولیس درزاب، وضعیت این ولسوالی به شدت نگران‌کننده است.

محمدرضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان نیز می‌گوید که داعش خانواده‌های کمک‌شده در این ولسوالی را سه برابر جریمۀ نقدی کرده است. او می‌گوید، اگر به زودی عملیات پاکسازی در این ولسوالی راه‌اندازی نشود، وضعیت درزاب وخیم‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.