وضعیت جمعیتی گونه قرقاول در زیستگاه‌های شهرستان گرمی رو به بهبود است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رحمان داداشی رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان گرمی گفت: قرقاول نماد حیات‌وحش استان اردبیل بوده و برنامه‌های نظارت و پایش به صورت مداوم اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های حفاظتی و پایش مستمر زیستگاه‌های قرقاول و ممنوعیت شکار و صید در این مناطق و همچنین همکاری‌های مؤثر عوامل مرزبانی در این امر مهم، وضعیت و جمعیت این‌گونه رو به بهبود ارزیابی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان گرمی گفت:  همچنین سرشماری گونه بومی و حمایت شده قرقاول که به عنوان گونه جانوری شاخص استان اردبیل مطرح است طی سال جاری به اتمام رسیده است.

داداشی هدف از این سرشماری را تعیین جمعیت قرقاول موجود در زیستگاه‌های شهرستان، چگونگی پراکندگی آنها در این مناطق و ارزیابی وضعیت زیستگاه ها برشمرد.

وی تصریح کرد: به دلیل اشتراک زیستگاه بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان، جمعیت قرقاول بین دو کشور در حرکت است و چنانچه عامل تهدیدکننده‌ای در هر یک از زیستگاه‌های دو کشور بروز و ظهور داشته باشد، قرقاول به نقاط امن‌تر کوچ می‌کند.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان گرمی افزود: با مشاهده مستقیم و شمارش و ثبت آوای گونه نر در  زیستگاه‌های سطح شهرستان گرمی، حداقل جمعیت این‌گونه ۴۵۰ طاقه برآورد شده است.

 

انتهای پیام/ع

حداقل جمعیت قرقاول در شهرستان گرمی ۴۵۰ طاقه است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.