مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان کردستان گفت: آنچه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری را تاکنون حفظ کرده،  بسیج مردمی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام عبدالمهدی عربشاهی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان کردستان دیروزدر کارگاه معرفت‌افزایی اساتید و کارکنان بسیجی دانشگاه پیام نور استان کردستان که در محل سالن همایش دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد، گفت: هدف بنیانگذار کبیر انقلاب از تشکیل بسیج، یک نظام مدنی سیاسی بر اساس عقلانیت بود که عقلانیت با استبداد و دیکتاتوری سازگاری نداشت.

وی افزود: عمده‌ترین هدف امام راحل در اوایل انقلاب، ایجاد حکومتی عادلانه از طریق مردم‌سالاری دینی بود و آنچه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری را تاکنون حفظ کرده،  بسیج مردمی است.

 دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کردستان اذعان کرد: در مبنای نظام مدنی و سیاسی دو نکته اساسی وجود دارد که شامل سپردن کارها به مردم از طریق مردم‌سالاری و از طریق انتخابات است که اینگونه فرهنگ بسیجی در جامعه ایرانی رواج یافت.

عربشاهی تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای شریعت اسلامی به طور کامل اجرا شود، هم آزادی‌های عمومی، فردی، مدنی و هم آزادی ملت که استقلال نام دارد، تامین می‌شود.

وی  چهار عنصر آزادی، استقلال، عدالت و معنویت را از جمله اصول جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر در جامعه ای این اصول اجرا شود، در آن جامعه شریعت نمودار می‌شود. 

عربشاهی اظهار کرد: بسیج تندیس پایداری و معنی صبر، قناعت، ایثار و از خودگذشتگی است.

انتهای پیام/ د م

بسیج تندیس پایداری و معنی صبر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.