از چای‌های کیسه‌ای تا همبرگرها و ساندویچ‌هایی که آنها را در لفافی از کاغذ می‌پیچند، این کاغذها همچون زباله‌ای دور ریخته می‌شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از چای‌های کیسه‌ای تا همبرگرها و ساندویچ‌هایی که آنها را در لفافی از کاغذ می‌پیچند، بسیاری موارد را می‌توان در صنعت بسته‌بندی نام برد که پس از استفاده محصول اصلی، این کاغذها همچون زباله‌ای دور ریخته می‌شوند. یک استارت‌آپ در اندونزی راهکاری خوردنی برای کمک به حفظ محیط زیست و جلوگیری از افزایش دورریزهایی این‌چنین در جهان ارائه داده است.

 بازیافت ورق‌های رنگارنگی که بسیاری از مواد غذایی و محصولات دیگر را در بر گرفته‌اند، اعم از این‌که پلاستیکی یا آلومینیومی یا کاغذی و مانند آن باشند، اغلب مواقع نه تنها دشوار بل‌که حتی گران است. در عین حال، استارت‌آپی به نام Evoware مدعی شده با بکارگیری نوعی بسته‌بندی مبتنی بر جلبک دریایی توانسته جایگزینی برای بسته‌بندی این محصولات ارائه دهد که خوردنی و قابل طعمدهی است.


بیشتر بخوانید: تولید صابون از جلبک + فیلم


کاغذهای بسته‌بندی خوردنی به گفته سازندگان آن دو سال مهلت مصرف دارند و با حل شدن در آب گرم قابلیت خوردن و نوشیدن پیدا می‌کنند. آنها را می‌توان دور بسته‌های قند یا قهوه قرار داد یا در چاهای کیسه‌ای استفاده کرد یا این‌که همبرگر و ساندویچ را درون آنها گذاشت و کل پوشش و محتویات را مصرف کرد.

به گفته دست‌اندرکاران این استارت‌آپ، دربرداشتن مواد معدنی، ویتامینها و فیبر بالا از جمله ویژگیهای دیگر و ارزشمند استفاده از چنین بسته‌های زیست‌تخریب‌پذیری است و از آن حتی می‌توان برای بسته‌بندی اقلام بیشماری نیز بهره برد که جایی در سفره غذا و خوردوخوراک انسانی ندارند؛ همچون: صابون، دستمال بهداشتی و بسته‌بندی غذای حیوانات.

اندونزی پس از چین،‌ دومین رتبه را در جهان از نظر آلودگی پلاستیکی اقیانوسها دارد و چنین راهکاری برای مبارزه با مشکل جهانی افزایش مواد پلاستیکی مضر برای محیط زیست هنوز گران تلقی می‌شود اما دیوید کریستیان، یکی از بنیانگذاران Evoware، امیدوار است کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی به استفاده از این روش در محصولاتشان ترغیب شوند.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/

این کاغذها از جلبک ساخته می شوند!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.