رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: فدراسیون ها باید برگزاری یادواره شهدای ورزشکار را در تقویم مسابقات خود قرار دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سردار داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور  امروز در حاشیه حضور نخبگان و قهرمانان ورزش بین المللی ایران در آبادان افزود: در چند سال اخیر اعزام ورزشکاران بین المللی کشور برای تجدید میثاق با شهدا به مناطق جنگی کشور بخصوص به استان خوزستان انجام شده است.

وی گفت:40 ورزشکار که امسال در مسابقات آسیا و جهان صاحب مقام شدند امروز برای بازدید از مناطق جنگی و همچنین ادای احترام به شهدای شلمچه عازم آبادان شدند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور افزود: ورزشکاران با حضور در مناطق جنگی کشور با مفهوم ایثار رزمندگان آشنا می شوند و این آشنایی در روحیه ورزشکاران تاثیر زیادی خواهد داشت.

آذرنوش گفت: ورزش ایران پنج هزار شهید را در زمان دفاع مقدس تقدیم کرده و 110 ورزشکار نیز در دفاع از حرم اهل بیت به مقام شامخ شهادت رسیدند.

وی افزود: اثربخشی بازدید از مناطق جنگی در ورزشکاران بسیار زیاد است و می توان این اثربخشی را در زندگی شخصی آنها که الگوی جوانان این مرز و بوم هستند مشاهده کرد .

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: در همین زمینه چاپ کتاب شهدای ورزشکار با تیراژ سه هزار نسخه، از اقدامات وزارت ورزش و جوانان است که در اختیار تیم های ملی قرار می گیرد.

آذرنوش افزود:با شناسایی و تحقیقات انجام شده 14 شهید ورزشکار شاخص داریم که تاکنون اسناد سه تن از این شهیدان والامقام به رشته تحریر درآمده و زندگی نامه 11 تن دیگر نیز در آینده چاپ می شود.

وی گفت: با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان اقداماتی در خصوص تجلیل از مقام شهدای ورزشکار مدافع حرم در دستور کار قرار گرفته است، ضمن اینکه برای همایش سال آینده تجلیل از شهدای ورزشکار قصد داریم تا شهدای ورزشکار مدافع حرم را به طور دقیق شناسایی و در یک جلد کتاب شرح حال زندگی این عزیزان تالیف کنیم.

آذرنوش تحرک، شادابی، نشاط و انگیزه را از ویژگی های قهرمانان در تمام صحنه ها عنوان کرد و خواستار مسلح شدن قهرمانان به بصیرت سیاسی، دینی و انقلابی و پاسداری از آرمان های انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: امروز همه وظیفه داریم تا یاد و خاطره شهدای عزیزی که جان خود را برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کردند را به بهترین شکل ممکن گرامی بداریم.

انتهای پیام /د

برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در تقویم فدراسیون های مختلف قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.