حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پنجمین همایش سراسری زکات بر ضرورت احیای زکات در کشور تاکید کرد. 

ما مسئولان باید بابت کم کاری درباره ی زکات از خدا طلب آمرزش کنیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی،عضو شورای عالی زکات پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش سراسری زکات که در مجتمع حضرت معصومه(س) قم برگزار شد،گفت:اگر زکات احیا شود دین احیا می‌شود و زکات سیمای جامعه اسلامی را در خود نشان می‌دهد،با  احیای زکات مشکلات دیگر جامعه برطرف می‌شود.

وی افزود: زکات برای سنجش و ارزیابی واقعی ایمان مردم است و مؤمنان باید برای اثبات واقعی بودن ایمان خود به این فریضه عمل کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: زکات تنها واجبی است که 32 بار در قرآن آمده و این تنها موردی است که خداوند به خاطر آن از پیامبر(ص) می‌خواهد که از مردم قدردانی کند.

عضو شورای عالی زکات عنوان کرد: طبق آیات قران کریم امت اسلامی در صورتی‌که معصوم و جانشینی برای پیامبر گرامی اسلام نباشد می‌تواند خدشه بر اعتقادات بیاورد اما خداوند با تعیین جانشین و معصوم برای پیامبر گرامی اسلام در مقابل این بهانه مردم ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: باید در زمینهٔ زکات از همه عذرخواهی کنیم چرا که این واجب فراموش‌ شده در کشور بوده که باید آن را احیا کرد.

انتهای پیام/ش

حجت الاسلام  والمسلمین قرائتی در همایش سراسری زکات در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار