ریيس مرکز فوريت های پليسی 110 شهر کرمان گفت: مشاركت و تماس مردم با مركز فوريت های پليسی 110 در هشت ماهه نخست امسال منجر به 133 هزار و 141مورد عمليات پليسی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ مهدی پور امينايی، ریيس مرکز فوريت های پليسی 110 شهر کرمان با بيان اينكه بستر فعاليت مركز فوريت های پليس 110 يكی از مهم ترين راهبردهاي اجرايی در ناجا است كه افزايش تحرك و سرعت عمل در بدنه اجرايی نيروی انتظامی به منظور پاسخگويی به موقع به نيازهاي پليسي مردم را به همراه دارد، اظهار داشت: کاربران متخصص فوريت های پليسی 110 شهر کرمان در هشت ماه نخست امسال پاسخگوی 482 هزار و 754 تماس شهروندان با اين مركز بودند.

وی افزود: از اين تعداد تماس، 133 هزار و 141 مورد آن توسط واحدهای عملياتی و اجرايي مرکز 110  منجر به عمليات پليسی شده است.

سرهنگ امینایی تصريح كرد: از کل تماس های صورت گرفته، 349 هزار و 613 مورد توسط كاربران و كارشناسان مركز110 در خصوص دريافت اطلاعات، مسائل انتظامی، قضايی مشاوره و راهنمايی شدند كه اين تعداد در مقايسه با سال گذشته افزايش 5 درصدی را نشان مي دهد.

وی افزود: در هشت ماهه نخست امسال ماموران انتظامی مرکز فوريت های پليسی 110 با مد نظر قرار دادن جغرافيای جرم و گشت زنی هدفمند موفق  شدند197 نفر سارق و 318 نفر از متهمان تحت تعقيب قضايی  را دستگير کنند.

سرهنگ امینایی اظهار داشت: سارقان و متهمان دستگير شده برای سير مراحل قانونی تحويل مراجع قضایی  شدند.

وی گفت: مرکز فوريت های پليسی110 به صورت شبانه روز آماده ارائه خدمت به شهروندان بوده و مردم در هر لحظه از شبانه روز در صورت مشاهده و يا وقوع حوادث و جرائم می تواند با گرفتن اين شماره پليس را در کنار خود داشته باشند.

سرهنگ امینایی ضمن تفکیک فوريت های پليسی، با بيان اينكه فوريت های 110 به ماموريت هايی گفته مي شود كه نياز به حضور فوری پليس بوده و تاخيردر حضور، خسارت های جانی، مالی يا اجتماعی به همراه دارد، تصريح كرد: هدف از اجرای طرح مذكور حضور سريع، موثر و به موقع بر سر صحنه های جرم و هدايت توان عملياتی پليس به سمت پاسخگويی به نيازهای واقعی مردم، است.

رئیس مرکز فوریت های 110 شهر کرمان هدف از اين كار را آشنایی هرچه بيشتر مردم با ماموريت ها و فعاليت ها و وظايف اين يگان و تشخيص بهتر در خصوص تفكيك ماموريت های فوريتی از غير فوريتی و همكاری بهتر مردم در كشف جرايم و دستگير مجرمان عنوان كرد.

وی عنوان داشت: متاسفانه برخی از مواقع مردم با مركز فوريت های پليسی 110 تماس می گيرند و درخواست های غير فوريتی دارند، در حالی كه هيچ نيازی به حضور ماموران در صحنه نيست و همين كار آنها باعث می شود كه ماموران ما در مكان هايی که نياز به حضور سريع در صحنه است نتوانند به موقع حاضر شوند.

سرهنگ امینایی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی كامل پليس برای مقابله با سارقان خبر داد و از مردم خواست: با همكاری و مشاركت بيشتر با پليس، پليس را در خدمت رسانی مطلوب تر ياری کنند.

انتهای پیام/ب

مشاركت مردم با 110 منجر به  133 هزار و 141 عمليات پليسی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار