فرمانده پایگاه دریابانی چابهار گفت: ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق توسط نیرو‌های این پایگاه از مرز‌های آبی استان کشف شد.

کشف ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در مرز‌های آبی سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ سعید نوروزی فرمانده پایگاه دریابانی چابهار اظهارداشت: دریابانان چابهار روز گذشته با تشدید اقدامات کنترلی و اجرای تاکتیک‌های مؤثر علیه قاچاقچیان کالا موفق شدند از ورود مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق به داخل کشور جلوگیری کنند.

سرهنگ نوروزی افزود: ماموران این فرماندهی در حین گشت زنی، به یک فروند شناور مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: دریابانان در بازرسی از این شناور فهمیدند کالا‌های آن فاقد مدارک گمرکی است.

فرمانده پایگاه دریابانی چابهار تصریح کرد: ماموران پس از بازرسی از شناور توقیفی موفق به کشف ۱۷ دستگاه تلویزیون ال‌ای دی ۵۵ اینچ و هفت دستگاه لب تاب قاچاق شدند.

سرهنگ نوروزی ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را بر اساس برآورد کارشناسان ۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و یک شناور حامل بار قاچاق نیز توقیف شد.

وی قاچاق را از جمله لطمات جبران ناپذیر بر پیکره اقتصادی و اجتماعی جامعه دانست و گفت: مرزداران با عزم جدی و به منظور برخورد قاطع با هرگونه تجاوز و قاچاق سوخت، کالا و مواد مخدر، اقدامات گسترده‌ای در سطح ساحل و مرز‌های دریایی انجام می‌دهند.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و واقع در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

توقیف کالای قاچاق در مرز‌های آبی استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار