معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: امروز ما نیاز به یک نقشه فرهنگی داریم به این معنی که تک تک دانشجویان باید یک نقشه فرهنگی متناسب خود داشته باشند.

دانشجویان باید یک نقشه فرهنگی متناسب داشته باشندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در اختتامیه جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران که امروز برگزار شد، گفت: دانشگاه تهران قطعا در حوزه فرهنگ حرف های زیادی برای گفتن دارد، بنابراین ما موظف هستیم این میراث بزرگ فرهنگی را در دانشگاه تهران پاس بداریم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: جشنواره فرهنگ با اهدافی که برایش تعریف شد تاحد زیادی می‌تواند خلاهای ما را برطرف کند و از این طریق می تواند امید و نشاط را در میان دانشجویان پدید آورد.

سرسنگی در ادامه در خصوص آمار این جشنواره گفت: این جشنوار در تمام زمینه های فرهنگی تجمیع شد و امسال جشنواره فرهنگ را به صورت متمرکز در حوزه های مختلف برگزار کردیم.

ضرورت وجود نقشه فرهنگی در دانشگاه ها

وی بیان کرد: در جمع بندی آثار در تولیدات فرهنگی 225اثر به دبیرخانه ارسال شد که در این میان 45 اثر در بخش ایده های برتر، 7اثر در بخش پایان نامه ،33اثر در بخش کانون ها و 112 اثر در بخش نشریات ارسال شد؛ در مجموع 516 اثر از 1405 اثر دانشجو به این دبیرخانه ارسال شد که طی آمار دریافتی حدود 6 هزار و 500دانشجو در جشنواره فرهنگ فعالیت کردند.

سرسنگی گفت: امروز ما نیاز به یک نقشه فرهنگی داریم به این معنی که تک تک دانشجویان باید یک نقشه فرهنگی متناسب خود داشته باشند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: اصرار و رویکرد ما استفاده از ظرفیت های دانشجویی بوده و اعتقاد ما براین است که باید از ظرفیت های دانشجویی استفاده کنیم.

سرسنگی گفت: میزان بهرمندی ما از بودجه دانشگاه برای این جشنواه صفر بوده است و سعی کردیم از مبلغ اندک دانشگاه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم حوزه فرهنگ را در دانشگاه تقویت کنیم باید انگیزه های لازم برای این کار را در میان دانشجویان و دانشگاهیان ایجاد کنیم و دانشجویان باید به سمت فعالیت های فرهنگی سوق پیدا کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران عنوان کرد: حوزه فرهنگ در دانشگاه به حدکمال خود نمی رسد، مگر اینکه هرکدام از دانشگاهیان خود را یک فعال فرهنگی بدانند و در این زمینه قدم بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار