وزیر دادگستری گفت: اینکه تصور کنیم بحث اصلاح بازار ما فقط با مجازات اتفاق می‌افتد، به نظرم کمتر کسی چنین نظری دارد، اما با متخلفان حتما باید برخورد کنیم.

مسیر سازمان تعزیرات متعادل است/ مجازات‌ها باید بر مبنای قانون انجام شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا آوایی وزیر دادگستری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجازات‌ها باید بر مبنای قانون اعمال شود.

وی افزود: گاهی ممکن است گفته شود مجازات قانونی بازدارنده نیست و متولیان این امر در شعب تعزیرات از ظرفیت قانونی استفاده نمی‌کنند. اما معتقدم در مواردی که قانون بازدارنده نیست باید به سراغ اصلاح قوانین رفت.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: در شعب تعزیرات باید همه جوانب را سنجید و سابقه و عملکرد افراد مورد توجه قرار گیرد.

آوایی گفت: اینکه گفته می‌شود موضوع اصلاح بازار فقط از طریق مجازات امکان‌پذیر است کمتر صاحب نظری این موضوع را می‌پذیرد بنابراین باید با متخلفان برخورد کرد اما برخورد با افراد مختلف و متخلفان در چارچوب قانون باشد.

وی درباره مباحث کیفری و مجازات در قانون بیان کرد: در تلاشیم از همه ظرفیت‌های قانونی در این باره استفاده کنیم و اگر مورد خاص و مجازات نامناسبی پیش آمد آماده‌ایم آن مورد موردنظر را اصلاح کنیم اما در مجموع اکنون مسیر سازمان تعزیرات متعادل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار