معاون مدیرکل و رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار گفت: با راه اندازی شرکت تعاونی توسعه پایدار سواحل مکران چابهار برای ۳۰۰ نفر بطور مستقیم و ۱۰ هزار خانوار بطور غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

اشتغال ۱۰ هزار خانوار در تعاونی توسعه پایدار سواحل مکران چابهاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالله امیریان گفت: این شرکت تعاونی در زمینی به مساحت ۷۳ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیون دلار از محل تسهیلات بانک انصار و آورده بخش خصوصی، در راستای رفع محرومیت و اشتغال زایی در استان کار خود را در زمینه پرورش شتر مرغ از ۳ ماه قبل در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار آغاز کرده است.


وی تصریح کرد: فعالیت این شرکت تعاونی در بخش‌های جوجه کشی، پرواربندی، کشتارگاه، پرورش جوجه، تولید محصولات پوستی مانند کفش، کیف، کمربند و ......، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی از روغن شترمرغ، تولید محصولات از پرشترمرغ، تولید کود دامی و ارائه خدمات گردشگری شامل محل آموزش، فروشگاه، رستوران و استراحتگاه اقامتی است.


امیریان افزود: با توجه به منابع و امکانات دیرین و سنتی استان، تمامی سازه این طرح با استفاده از علم، صنعت طبیعی و زیبایی فراموش شده سنتی ساخته شده است.


رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار همچنین تاکید کرد: تمامی شهروندان استان میتوانند از طریق پرورش جوجه و باز فروش آن به این شرکت تعاونی، به طور مستقیم در این طرح سهیم شوند.

انتهای پیام/گ

اشتغال در سواحل مکران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار