فرماندار شهرستان عسلویه با تاکید بر نظارت جدی بر آب‌شیرین‌کن‌ها، گفت: نظارت کامل بهداشتی بر مراکز عرضه مواد غذایی در عسلویه صورت گیرد.

نظارت کامل بهداشتی بر مراکز عرضه مواد غذایی در عسلویه صورت گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالله نادری سه‌شنبه‌شب در هفتمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان عسلویه اظهار داشت: سلامت عمومی جامعه اولویت اصلی ما است و با کسانی که سلامت عمومی را به خطر بیاندازند برخورد قاطع خواهیم کرد.

وی جایگاه رسانه را در انتقال اثر بخش پیام‌های بهداشتی به مردم بسیار مهم دانست و افزود: مسئولان از ظرفیت مدارس و دانش آموزان به منظور نهادینه سازی فرهنگ بهداشتی و دیگر فرصت‌ها و ابزارهای لازم برای پیشبرد اهداف و ارتقاء سلامت جامعه استفاده کنند و قطعا مردم نیز پذیرای اقداماتی خواهند بود که تامین کننده سلامت عمومی باشد.

فرماندار عسلویه و رئیس شورای سلامت شهرستان عسلویه به نظارت دقیق بر مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی تاکید کرد و بیان داشت: باید محصولات غذایی با کیفیت و با رعایت اصول بهداشتی به مصرف کنندگان عرضه شود و با  واحدهای متخلف برخورد جدی صورت گیرد.

نادری توجه به مدیریت و توزیع صحیح آب شرب بهداشتی به مردم را ضروری دانست و مردم را به صرفه جویی در مصرف آب دعوت کرد.

نظارت جدی بر آب‌شیرین‌کن‌ها

وی از مسئولان اداره آب و فاضلاب شهرستان و شبکه بهداشت خواست نظارت جدی بر آب‌شیرین‌کن‌ها و همچنین تانکرهای حمل آب شرب داشته باشند تا از بروز بیماری‌های ناشی از مصرف آب آلوده جلوگیری شود.

وی خواستار ارائه سریع گزارشی در خصوص وضعیت پساب‌های صنعتی و شهری و همچنین مراکز دفن زباله شد و افزود: بهداشت محیط و پاکیزه نگه داشتن زیست بوم وظیفه همه سازمان‌هاست و باید جدی گرفته شود.

فرماندار عسلویه، اقدامات صورت گرفته توسط شبکه بهداشت و دیگر دستگاه‌های مربوطه در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌ها را قابل تقدیر دانست و از همه آنها خواست با هماهنگی و هم افزایی هر چه بیشتر در راستای ارتقاء سلامت جامعه کوشا باشند.

پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان عسلویه نیز ضمن تشریح اقدامات لازم در مراحل پیش از طغیان، هنگام بروز طغیان و پس از طغیان بیماری‌ها، گزارشی از روند بیماری‌های منتقله از آب و غذا و پیامدهای آن، وضعیت فعلی بیماری‌ها، درصد کلرزنی آب‌های شرب و مصرفی و آزمایش‌های میکروبی در شهر و روستا را ارائه کرد.

جاسم زارعی گفت: بیماری‌های منتقله از آب و غذا تهدیدی برای سلامتی افراد به‌ویژه گروه‌های سنی حساس است و اگرچه بیماری التور می‌تواند مرگ‌آور باشد، اما می‌توان به‌آسانی از آن پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: از محیط زیست، شهردارب‌ها، دهیاری‌ها، آبفا، آبفار، جهاد کشاورزی و دیگر ادارات ذیربط می‌خواهیم که نظارت و مراقبت بیشتر و همکاری بیش از پیش در این زمینه داشته باشند.

زارعی اظهار داشت: برای تامین ‌سلامت شهروندان توصیه می‌شود که بهداشت فردی و عمومی رعایت شود تا احتمال ابتلا به بیماری‌های روده‌ای اعم از انگلی، ویروسی و میکروبی ازجمله وبا به صفر برسد.

هفتمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان عسلویه با دستور کار پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا برگزار شد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.