معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: دفاتر فعال گردشگری این استان از هشت مورد سال ۹۴ هم اینک به ۱۸ مورد ارتقا یافته است.

فعالیت ۱۸ دفتر گردشگری در سیستان و بلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی میرحسینی از تسهیل شرایط صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: شرایط صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با گردشگری تسهیل شد تا زمینه اشتغال آنها فراهم شود.


وی افزود: با توجه به مشکلات موجود در زمینه طولانی بودن مراحل صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی، پیگیری لازم از طریق معاونت گردشگری سازمان انجام شد که با ارسال بخشنامه جدید صدور مجوز به استانها تفویض اختیار شده است.


وی ادامه داد: برابر بخشنامه های قبلی، متقاضی دفاتر خدمات مسافرتی باید سه سال سابقه فعالیت در دفاتر خدمات مسافرتی را داشته باشد در صورتی که در بخشنامه جدید، فارغ‌التحصیلان رشته های گردشگری در مقطع کارشناسی یا بالاتر نیاز به ارائه سه سال سابقه فعالیت ندارند.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در بخشنامه‌های قبلی مقرر شده بود که در صورت ثبت شرکت‌های حقوقی در این ارتباط ۳۰ درصد از سهام شرکت به اسم مدیر عامل آن شرکت باشد که این موضوع با قوانین تجارت مغایر بود و مشکلاتی را به دنبال داشت.


میرحسینی افزود: سرمایه‌ گذاران علاقه مند به دلیل این بند بخشنامه از تاسیس دفاتر استقبال نمی ‌کردند که با پیگیری های انجام شده از سازمان مرکزی الزام این بند حذف و پس از این ضروری نیست مدیرعامل سهامدار شرکت باشد.


سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار کیلومترمربع و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/گ

فعالیت دفاتر گردشگری در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار