محسن رضایی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به تاثیر گذاری آمایش ملی بر بر پایداری قدرت ملی تاکید کرد

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آمایش ملی ، نوعی نظام برنامه ریزی با هدف توزیع بهتر جمعیت با توجه به منابع  طبیعی و فعالیت های اقتصادی است.
در همین زمینه سرلشکر محسن رضایی در صفحه اینستاگرامش  پستی را به موضوع  ضرورت آمایش سرزمین اختصاص داده و به وجود استعداد ها و مزیت های خاص هر منطقه  از کشور تاکید داشت.

رضایی نوشت:
"در ضرورت آمایش سرزمین

آمایش سرزمین و پهنه‌بندی جمعیت و اقلیم از موضوعات مهم حاکمیت ملی است و بر پایداری قدرت ملی، توسعه متوازن و عادلانه و همبستگی ایرانیان تأثیر مهمی می‌گذارد.

آمایش سرزمین یعنی نباید بیشترین فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، ناوگان‌های حمل‌ونقل، سدها، نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها در یک نقطه و پهنه خاصی از کشور تجمیع شوند و پهنه دیگر کمترین بهره را از این‌همه داشته باشد یا آن که برای همه مناطق کشور یک نسخه واحد نوشته شود، بلکه هر منطقه‌ای از کشور دارای استعداد‌ها و مزیت‌های خاص خود است که باید لحاظ شود.

مصوبات شورای آمایش سرزمین باید فارغ از انگیزه‌های کوتاه‌مدت باشد. این شورای دولتی باید رویکرد خود به‌ویژه منطقه بندی کشور را نه بر اساس بخشی نگری بلکه در چارچوب سیاست‌های کلی آمایش سرزمین مصوب مجمع تشخیص و ابلاغی مقام معظم رهبری مورخ ٢١/ ٩/ ١٣٩٠ تنظیم کند."




انتهای پیام/

پست اینستاگرامی محسن رضایی درباره اهمیت آمایش سرزمینی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار