خلج با اشاره به افزایش جراحى هاى چاقى در کشور گفت: درمان چاقى غیرعلمى در کشور ما نسبت به سایر دنیا بیشتر است.

چاقى اپيدمى بزرگ قرن اخير/ رشد فزآينده جراحى هاى چاقى در كشوربه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا خلج رئیس سومین كنگره جراحى چاقى و متابولیک با بیان اینكه در قرن اخیر شاهد اپیدمى هاى زیادى بودیم، گفت: قرن حاضر قرن اپیدمى چاقى است و باید تلاش ها زیادى براى پیشگیرى و درمان چاقى شود.

وى ادامه داد: چاقى در جامعه به حدى افزایش پیدا كرده است كه شاهد افزایش جراحى چاقى هستیم و درمان موثر چاقى هاى شدید محسوب مى شود اما اكنون این موضوع به حدى مهم شده است متخصصان تغذیه و غدد، افرادى كه از چاقى مفرط دارند به جراحان چاقى ارجاع مى دهند.

عوارض جراحی های چاقی

سومین كنگره جراحى چاقى و متابولی با اشاره به عوارض جراحى چاقى گفت: جراحى هاى چاقى اكنون با عوارض كمتر از ٠.١ درصد در كمتر از یک ساعت انجام مى شود تا از عوارض چاقى جلوگیرى كنیم.

خلج تصریح كرد: خوشبختانه امسال كنگره جراحى چاقى با كنگره پیشگیرى و درمان چاقى بروز مى كند و تمام ارگان هاى بدن تحت تاثیر چاقى قرار مى گیرد و به همین دلیل نیاز به كارگروهى در همه تخصص هاست.

وى ادامه داد: درمان هاى غیرعلمى چاقى در كشور ما نسبت به سایر كشورهاى دنیا بیشتر است و امیدواریم درمان هاى علمى بیشتر شناخته شوند.

انتهاى پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.