مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته بیشترین خدمات را به اتباع خارجی داده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد محمدیان فر مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور در جمع سفرا و نمایندگان ٢٤ کشور خارجی مهمان شیراز اظهار کرد: ایران بیش از ۴ دهه میزبان جمعیت عظیم مهاجران است که از جنگ و ناآرامی کشور خود را ترک کرده اند.

وی اضافه کرد: شرایط به گونه‌ای است هنوز درد این مردم ادامه دارد و از آنجا که سیاست جمهوری اسلامی ایران بر گرفته از مباحث اسلامی است به این خیل جمعیت اهمیت می‌دهد.

محمدیان فر تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در کنار کشور ما حضور داشته و در مجامع جهانی کمیساریا، به عنوان زبان گویای خدمات به پناهندگان از ایران نام برده اند.

مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور ادامه داد: با توجه به تمامی مشکلات و محدودیت‌هایی که علیه کشور ما بوده، سیاست حمایتی جمهوری اسلامی از پناهندگان ادامه داشته است.

وی تصریح کرد: امروز سطح سواد مهاجرین و پناهندگان از زیر ۱۰ درصد به بیش از ۶۳ درصد رسیده و ۳۷ هزار دانشجو و فارغ التحصیل داریم.

محمدیان فر افزود: به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص با سواد شدن فرزندان مهاجرین، ۷۵ هزار دانش آموز نیز در مدارس کشور در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل شدند.

وی یادآور شد: بیمه سلامت ایرانیان نیز شامل آن‌ها شد و ۱۱۴ هزار نفر مشمول این طرح شدند و همه این خدمات در حالی است که کمترین کمک‌های جهانی دریافت شده است.

محمدیان فر تاکید کرد: این تعداد دانش آموز یعنی ایجاد ۱۰ هزار کلاس و فارس دومین استان از لحاظ ثبت نام دانش آموزان مهاجرین است.

مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور افزود: فارس دومین استان میزبان اتباع غیر قانونی و سومین استان میزبان اتباع قانونی کشور است.

ساماندهی اتباع بیگانه در فارس نیازمند کمک بیشتر کمیساریا

استاندار فارس ساماندهی اتباع بیگانه در فارس را نیازمند کمک بیشتر کمیساریا اعلام کرد و گفت: خدمات ارائه شده به اتباع بیگانه بسیار بیشتر از کمک‌های کمیساریا است، اما برای ساماندهی نیازمند حمایت‌های بیشتر هستیم.

اسماعیل تبادار تاکید کرد: فارس، استان حافظ و سعدی است که شهرت جهانی دارند و اساس و ارکان جمهوری اسلامی بر نوع دوستی شکل گرفته است و اینکه در این کشور پذیرای پناهندگان هستیم بر همین اساس است.

وی یادآور شد: فارس در مباحث اقتصادی شامل کشاورزی، نفت و گاز قوی است و دارای جایگاه مناسبی در بخش معادن است.

تبادار ادامه داد: در راستای همین پهنای استان، بسیاری از پناهندگان در بخش‌های مختلف اقتصادی فارس مشغول به کار و امرار معاش هستند.

وی افزود: خیلی از پناهندگان با ایرانیان ازدواج کردند و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر افغانی در فارس زندگی می‌کنند، ۳۲ هزار دانش آموز افغانی نیز مشغول به تحصیل هستند و اجازه کار و فعالیت اقتصادی برای همه پناهندگان در فارس مهیا است.

استاندار فارس تصریح کرد: بهره مندی از آموزش‌های عالی برای پناهندگان مهیا و برخورداری از بیمه سلامت شامل پناهندگان می‌شود.
تبادار یادآور شد: برای اینکه بتوانند حرفه کسب کنند از امکانات آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند هستند و افراد ناتوان نیز از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: پناهندگان در چارچوب قانون نظام جمهوری اسلامی از خدمات مختلف بهره می‌گیرند.

استاندار فارس تاکید کرد: کمک‌های کمیساریا مناسب است، اما خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان چندین برابر این کمک‌ها است.

تبادار ادامه داد: برای ساماندهی مناسب به کمک‌های کمیساریا بیش از این نیازمند هستیم.

انتهای پیام/ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.