مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: امیدواریم با ورود تجهیزات و جذب سرمایه‌گذاری، تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری کامل از مجتمع شماره ۲ بازیافت پسماند مشهد باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محسن بحرینی بابیان اینکه در حوزه تفکیک از مبدأ اقدامات خوبی در سطح شهر مشهد انجام شده است، بیان کرد: امروز هنوز بخش عمده‌ای از زباله‌های سطح شهر مشهد دفن می‌شود که با تفکیک از مبدأ توسط شهروندان هزینه‌های سازمان کاهش یافته و از لحاظ زیست‌محیطی دارای اهمیت ویژه‌ای است.


وی افزود: امروز صرفه اقتصادی برای تفکیک زباله برای شهروندان وجود ندارد، اما با این حال امروز آن‌ها از ما جلوتر هستند و نقش مهمی در تفکیک زباله از مبدأ دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: البته با برنامه‌ریزی صورت گرفته به دنبال آن هستیم تا با مهندسی ارزش، تفکیک زباله را با توجه به هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم آن همچون آلودگی زیست‌محیطی سنجیده و شاهد تشویق مالی خوبی برای شهروندان با تفکیک زباله باشیم.
 
بحرینی تصریح کرد: باید تشویق مالی و انگیزشی در زمینه تفکیک زباله از مبدأ مورد توجه قرار گیرد البته برنامه‌هایی نیز در ارتباط با آموزش شهروندان در جامعه و مدارس نیز وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال اجرایی شود.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.