معاون منابع انسانی دادگستری کل آذربایجان غربی گفت:۶ زندانی ایرانی و ترک در مرحله نخست تبادل زندانیان، در مرز زمینی رازی خوی در آذربایجان غربی مبادله شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مبادله زندانی برای نخستین بار از مرز زمینی و براساس مصوبات پارلمانی دو کشور ایران و ترکیه و موافقت نامه سال ۱۳۸۸ ایران و ترکیه صورت گرفت.

معاون منابع انسانی دادگستری کل آذربایجان غربی در خوی گفت: در مرحله اول ۲ زندانی ترک در ایران و چهار زندانی ایرانی در ترکیه برای ادامه حبس و محکومیت به زندان‌های کشورشان منتقل شدند.

عمرانی، محکومیت این افراد را  قاچاق مواد مخدر اعلام و افزود: چهار زندانی ایرانی اهل شهرستان‌های ماکو، اصفهان و تهران و ۲ زندانی ترک نیز اهل آنتالیا و وان ترکیه هستند.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان گفت: درپی گسترش روابط ایران و ترکیه زمینه برای تبادل جمع دیگری از زندانیان دو طرف فراهم شده است.

عمرانی گفت: پیش‌تر انتقال و مبادله زندانیان بین دو طرف در پایانه‌های فرودگاهی صورت می‌گرفت، اما براساس تصمیم مقامات دو کشور، امکان تبادل زندانیان دو طرف در پایانه‌های زمینی نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/ن.م

مبادله زندانی برای نخستین بار از مرز زمینی ایران و ترکیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.