مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت:همه‌ی عبادت‌ها و توسلات به خداوند متعال در حکم جسم و نماز روح حاکم بر این جسم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام حمید رضا حنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهارداشت: یکی از مهمترین آسیب‌های که در جامعه‌ی امروز با آن روبرو هستیم کم اهمیت شدن موضوع نماز و گاه ترک این فریضه ست که باید در قالب اینگونه کارگاه‌ها آسیب شناسی شده و مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: جوامع دینی و غیر دینی می‌توانند در بسیاری از موارد به مانند شاخصه‌های رشد اقتصادی اشتراکات زیادی داشته باشند، اما آنچه فصل ممیز جوامع دینی از غیر دینی است موضوع مهم و تاثیر گذار اقامه و برپایی نماز است که می‌تواند زمینه ساز برتری جوامع و کشور‌های دینی بر سایر کشور‌ها باشد.

حنان روح حاکم بر نماز را دو اصل مهم اخلاص و جماعت عنوان کرد و ابراز داشت: همانگونه که در آیات آمده نماز مانع فساد، فحشا و منکرات است و حال این پرسش پیش می‌آید که چرا در جوامع دینی که نماز یکی از اصول آن است با اینگونه ناهنجاری‌ها مواجه هستیم که در پاسخ آن باید به مساله‌ی اخلاص و جماعت که همان روح حاکم بر نماز است اشاره کرد که یا کمرنگ شده یا فقط در حد فعل و عمل بدون محتوا اجرا می‌شود.

وی گفت: بی شک رشد و توسعه‌ی امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون توسل به تفکر اهل بیت (ع) و توجه به روح نماز است و هر جایی که با مشکل یا مانع برخورد می‌کنیم، بدانید که موضوع توجه به روح نماز نادیده گرفته شده است.

حنان اخلاص را سری میان بنده و خداوند متعال ارزیابی کرد که فرشتگان، شیطان و هوای نفس قادر به درک و اطلاع از آن نیستند وخاطر نشان ساخت: انسان می‌بایست آنچه را غیر از خداوند متعال است از وجود خود بیرون کن و اینجاست که مصرع معروف دیو چو بیرون رود، فرشته در آید» مصداق پیدا کرده و فرد می‌تواند با اخلاص در عمل زمینه‌های رشد فردی و اجتماعی را فراهم آورد.

وی کم اهمیت کردن موضوع جماعت در نماز در سطح جامعه را از مهمترین راهکار‌های شیاطین درونی و بیرونی برای تسلط بر جوامع دینی دانست و تاکید کرد: برپایی نماز جماعت هم در نقل قول‌ها و روایات و هم در خود نماز بار‌ها مورد تاکید قرار گرفته و بر هر فرد مسلمانی تکلیف است که نسبت به برپایی نماز جماعت و شرکت در آن اهتمام ورزد و تلاش کند تا موجبات حضور پر رنگ جوانان و نوجوانان را در صفوف نماز جماعت در مساجد را فراهم آورد.

انتهای پیام/م

حضور پر رنگ جوانان و نوجوانان در صفوف نماز جماعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.