رژیم صهیونیستی اعلام کرد شطرنج‌بازان این رژیم برای ورود به عربستان سعودی به منظور شرکت در رقابت‌هایی که قرار است در ریاض برگزار شود، از این کشور درخواست روادید کرده‌اند.

درخواست روادید شطرنج‌بازان رژیم صهیونیستی برای حضور در عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در راستای روابط سیاسی پنهان میان ریاض و تل‌آویو، فدراسیون شطرنج رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد شطرنج بازان این رژیم برای ورود به عربستان سعودی به منظور شرکت در رقابت هایی که قرار است اواخر امسال در ریاض برگزار شود از این کشور درخواست روادید کرده اند.

در صورتی که این شطرنج بازان بتوانند روادید دریافت کنند، این نخستین باری خواهد بود که چنین سفری صورت می گیرد.

لئور آیزنبرگ، سخنگوی فدراسیون شطرنج رژیم صهیونیستی، به خبرگزاری فرانسه گفت هفت شطرنج باز اسرائیلی برای شرکت در رقابت های شطرنج که بین 26 تا 30 دسامبر در ریاض برگزار خواهد شد، درخواست روادید کرده اند.
جئورجیوس ماکروپولوس، نایب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج، نیز اعلام کرد مدارک هفت شطرنج باز اسرائیلی از جمله دو زن تحویل مقامات سعودی شده است. وی در بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر شد افزود «مسئله صدور روادید اکنون معلق است و ما تلاش می کنیم تا همه این شطرنج بازان روادید بگیرند».

سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز گفت فکر نمی کند مشکلی در خصوص مشارکت اسرائیلی ها در رقابت ها در ریاض در صورتی که روادید دریافت کنند وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام/

احتمال حضور شطرنج‌بازان اسرائیلی در عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار