نماینده ولی فقیه در استان ؛

دولت باید توجه ویژه‌ای به بخش صنعت و تولید کنندگان داخلی داشته باشد

نماینده ولی فقیه درسیستان وبلوچستان گفت: دولت دوازدهم باید توجه ویژه‌ای به بخش صنعت و تولید کنندگان داخلی برای افزایش صادرات داشته باشد.

دولت باید توجه ویژه‌ای به بخش صنعت و تولید کنندگان داخلی داشته باشدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی  نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ایجاد معاونت‌های اقتصادی در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشور‌های دنیا علاوه بر دلگرمی صادر کنندگان سبب افزایش صادرات می‌شود.

سلیمانی گفت: این معاونت علاوه بر در نظر گرفتن مشوق‌های اقتصادی باید کالا‌های صادر کنندگان را بیمه کند تا از این طریق بتوانیم با دنیا به رقابت بپردازیم.

وی افزود: در کنار سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های مختلف دنیا باید معاونت اقتصادی با هدف پشتیبانی از صادر کنندگان داخلی ایجاد شود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: رقابت بدون تضمین سلامت، بیمه و پشتیبانی دولت نمی‌تواند در بازار‌های دنیا ماندگار باشد.

سلیمانی خاطر نشان کرد: دولت برای حمایت از تولید کنندگان داخلی باید با تمام قدرت جلوی واردات و قاچاق بی رویه کالا را به داخل کشور بگیرد.

وی ادامه داد: برای در اختیار گرفتن و ماندگاری در بازار‌های جهانی باید به کالا‌های صادراتی کشور تنوع و کیفیت بخشید.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: در بسته بندی کالا‌های صادراتی باید دقت ویژه‌ای کرد و متناسب یا ذائقه کشور‌ها بسته بندی‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: کسانی که صادرات سالم انجام می‌دهند در بازار‌های جهانی از ماندگاری بیشتری برخوردار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به صادرات غیر نفتی دارد و در این زمینه گام‌های موثری در کشور و به ویژه در این استان برداشته است.

سکینه اشرفی اظهار داشت: صادرات غیر نفتی در رونق کسب و کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید پنج بازارچه در سیستان و بلوچستان باهدف صادرات کالا به کشور‌های همسایه امسال مصوب کرده است.

اشرفی ادامه داد: هم اینک زیرساخت‌های این بازارچه‌ها برای بهره مندی از آن‌ها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار شاهد رونق صادرات و ترانزیت کالا در سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه‌ای بر روی صادرات غیر نفتی شده است.

اشرفی اظهار داشت: صندوق مشترکی میان تجار و بازرگانان سیستان وبلوچستان با کشور عمان ایجاد و پیش نویس آن نیز آماده شده است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم گفت: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های ویژه‌ای در زمینه صادرات کالا به کشور‌های همسایه دارد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: حمایت از تولید کنندگان داخلی علاوه بر ایجاد فضای کسب و کار و رونق اقتصادی سبب افزایش صادرات کشور نیز می‌شود.

وی بیان کرد: کیفیت محصولات تولیدی تاثیر بسزایی در ماندگاری تجار و بازرگانان در بازار‌های جهانی دارد.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: محصول با کیفیت می‌تواند بازار‌های جهانی را در اختیار خودش بگیرد.

وی تصریح کرد: نحوه بسته بندی و محصولات با کیفیت نقش اساسی در ماندگاری در بازار‌های جهانی دارد.

درپایان  در این مراسم ۲۰ نفر از صادر کنندگان برتر سیستان و بلوچستان تجلیل شدند.

انتهای پیام/ع

تجلیل از صادر کنندگان برتراستان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار