رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به ضعف در تجاری‌سازی پژوهش‌ها گفت: نداشتن قدرت رقابت و بنیه مالی علت این موضوع است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه نکوداشت مقام دانش و دانشمند یک عبادت است و ما به آن به عنوان یک فریضه دینی نگاه می‌کنیم، اظهار داشت: علاوه بر این، برگزاری چنین مراسم‌هایی منجر به ایجاد رقابت در بین اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های دانشگاه لرستان با نگاه تشویق و ترغیب اعضای هیئت علمی به سوی انجام کار‌های پژوهشی تدوین شده اند، تصریح کرد: باید بتوانیم علم و دانش تولید شده را در قالب محصول تجاری سازی کنیم، در واقع دانشگاه محور توسعه باید خود را در این مباحث نشان دهد.

رئیس دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه گروه مکانیک و مهندسی عمران دانشگاه لرستان با همکاری یکدیگر محصول فناورانه‌ای تولید کرده اند و به دنبال بستن قرارداد ارائه آن با صنایع دفاعی کشور هستند، افزود: یکی از شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه‌های کشور نیز همین موضوع است و معیار‌های پژوهشی و دستاورد‌های فناورانه را در نظر می‌گیرند.

عزیزی با اشاره به اینکه چالش اصلی کار‌های پژوهشی در کشور، عدم تجاری سازی پژوهش‌ها است، ادامه داد: این ضعف در کل کشور مشاهده می‌شود، علت هم این است که یا محصولات تولیدی قدرت رقابت با نمونه‌های دیگر کشور‌ها را ندارند و یا بنیه مالی برای تجاری کردن آن‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه لرستان به سمت دانشگاه نسل سوم حرکت می‌کند، تصریح کرد: اگر به این سمت حرک انتهای پیت نکنیم بسیاری از رشته‌ها به تعطیلی کشیده می‌شوند، کما اینکه برخی از صندلی‌های رشته‌ها خالی است.

انتهای پیام/م

 نداشتن قدرت رقابت و بنیه مالی ضعف در تجاری‌سازی پژوهش‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.