علت استعفای محمد علی ترکاشوند از سمت معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس مشخص شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر طاهری زمانی که مدیریت پرسپولیس را برعهده گرفت ترکاشوند را به عنوان معاونت اقتصادی و مسئول نقل و انتقالات تیم انتخاب کرد.

نبض باشگاه پرسپولیس که همان مسائل مالی است در اختیار ترکاشوند بود و او از اخبار نقل و انتقالاتی باشگاه اطلاع داشت، این مسئولیت ها چهره ای از ترکاشوند ساخت که هر روز در رسانه ها مصاحبه هایش را مشاهده می کردیم.

کاری به سابقه ورزشی و اقتصادی ترکاشوند نداریم چرا که طاهری بدون در نظر گرفتن این موارد به ترکاشوند اعتماد کرده و امور باشگاه پرسپولیس را به او سپرده بود.

این مدیر اقتصادی که به گمان خودش نقش بسیار زیادی در حل مشکلات مالی پرسپولیس داشت به عنوان مدیر آسیایی هم در این تیم فعالیت می کرد.

براساس شنیده ها ترکاشوند در مذاکرات پرسپولیس با یکی از اپراتورهای تلفن همراه نقش اساسی را ایفا کرد و او در تغییر ناگهانی حامی مالی به طاهری خط می داد. همان موضوعی که در نهایت منجر به استعفای طاهری شد.

در نقد عملکرد ترکاشوند باید به نکاتی اشاره کنیم که شاید هواداران از آن اطلاعی نداشته باشند. عمده درآمدهای پرسپولیس از یکی از اپراتورها به عنوان حامی مالی باشگاه بود. اگر آن اپراتور تلفن همراه نبود مشکلات پرسپولیس نه تنها حل نمی شد بلکه هر روز بر مشکلات افزوده می شد.

یک مدیر اقتصادی با طرح ها و برنامه هایش باید درآمد زایی کند نه اینکه ورودی های مالی را معطوف به یک حامی مالی و کمک های حسین هدایتی کند.

خیلی دوست داریم که بدانیم  ترکاشوند غیر از این دو موضوع چه راهکاری برای درآمد زایی باشگاه داشت.

 اپراتورهای تلفن همراه در استقلال و پرسپولیس خودشان می خواستند در این دو باشگاه فعالیت کنند و ارتباطی به تلاش مدیران اقتصادی این دو تیم نداشت. هیچ مدیری از استقلال و پرسپولیس نمی تواند بگوید که در آوردن اپراتورها نقش داشته است.

موضوع دیگر این است که هدایتی نقش بسزایی در از بین رفتن مشکلات مالی داشت، همان هواداری که شب و نصف شب چک های چند صد میلیونی در اختیار طاهری و ترکاشوند قرار می داد تا آنها این پول را صرف هزینه های تیم کنند.

همان طور که در مورد طاهری گفتیم درباره ترکاشوند هم همین نظر داریم که هر دو جزء مدیران هزینه بودند و مشکلات پرسپولیس از سوی اپراتور تلفن همراه و هوادار متمول باشگاه مرتفع می شد. البته از حق هم نمی گذریم که طاهری و ترکاشوند در جاهای مناسب کمک ها را هزینه کردند و بدهی های  خارجی را به حداقل رساندند و در بحث بدهی های داخلی هم مشکل جدی تیم را تهدید نمی کند.

اگر ترکاشوند نمی رفت هم از سوی گرشاسبی کنار گذاشته می شد چون سرپرست موقت باشگاه به عنوان مهره وزارت ورزش در این تیم است و ارتباط خوبی هم با سلطانی فر و داورزنی دارد هرگز زیر بار این موضوع نمی رفت که با ترکاشوند همکاری کند.

به هر حال گفته می شود که ترکاشوند عامل جنجال های اخیر پرسپولیس و اختلاف طاهری با وزارت ورزش و جوانان است.

ترکاشوند از پرسپولیس رفت تا پای هدایتی که به نوعی مخالف سرسخت مدیر اقتصادی پرسپولیس بود در باشگاه باز شود. ترکاشوند  تنها یکی، دو ساعت بعد از دیدار برانکو و هدایتی عرصه بر خود تنگ دید و مجبور به استعفا شد.

به طور حتم گرشاسبی فرد دیگری را برای معاونت اقتصادی باشگاه معرفی می کند و گفته می شود فردی نزدیک به هدایتی این مسئولیت را برعهده می گیرد.

همچنین شنیده ها حاکی از آن است که مصاحبه اخیرمحمد علی ترکاشوند در مورد هدایتی بی ارتباط با استعفایش نیست، هرچند  هنوز گرشاسبی استعفایش را قبول نکرده است.

انتهای پیام/



«مدیر در سایه » هم از پرسپولیس رفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار