عضو خبرگان رهبری گفت:امروز شاهد سکوت سازمان ملل نسبت به وضعیت عیسی قاسم هستیم که نتیجه جیره‌خواری از آل سعود است.

سکوت سازمان ملل نسبت به حال شیخ عیسی قاسم نتیجه جیره‌خواری از آل سعود استآیت‌الله محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با ا نگرانی از وخامت حال شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین گفت: وظیفه هیئت حاکمه بحرین رفع حصر این عالم مجاهد، مردمی و مظلوم است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حداقل کاری که رژیم آل خلیفه می‌تواند کند رسیدگی به روند معالجه و درمان شیخ عیسی قاسم است، اظهارکرد: این حداقل وظیفه حقوقی و بین المللی است که بر گردن حاکمیت بحرین وجود دارد.

وی با بیان اینکه شعارهای حقوق بشری سازمان‌های بین‌المللی گوش فلک را کر کرده است، خاطرنشان کرد: اما امروز شاهدیم نسبت به این مسئله آشکار سکوت کرده‌اند و علت آن هم این است که جیره خوار سلاطین آل سعود هستند و از آنها پول می‌گیرند.

آیت‌الله حیدری با تأکید بر اینکه سازمان ملل وظیفه قانونی دارد تا به وضع شیخ قاسم رسیدگی کند، بیان کرد: دخالت آل سعود در امور بحرین نیز بر همه مردم ثابت شده است و همه می‌دانند رفتار آل سعود بر ضد مردم و به نفع هیئت حاکمه است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آل سعود کاری جزء خراب کاری‌ در کشورها و دیگر ملت‌ها ندارد و نمونه بارز آن هم بحرین و یمن هستند، اظهار کرد: از آنجایی که همیشه تصمیم‌گیری‌های آل سعود ناپخته بوده و در موضوعات مختلف سرشان هم به سنگ خورده است، در مورد بحرین هم این تجربه برایشان تکرار می‌شود و سرشان به سنگ می‌خورد.

وی افزود: برای مقابله با این وضعیت باید به سازمان‌های مردم نهاد مستقل در دنیا اطلاع‌رسانی شود تا آنها هم موضع گیری کند و افکار عمومی  به این سمت برود، آن وقت است که این دولت‌ها مجبور خواهند بود با افکار عمومی همراهی کنند و حق را به حق‌دار بدهند.

آیت‌الله حیدری نقش علمای اسلام و به ویژه ایران را در این مسئله حائز اهمیت برشمرد و تأکید کرد: آنها باید بر نظرات خود بر حقوق از دست رفته مردم مظلوم یمن تأکید کنند و از طریق اجتماعات، بیانیه‌ و تظاهرات صدای خود را به گوش دنیا برسانند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ائمه جمعه تاکنون در این مسیر خوب عمل کرده‌اند، اظهار کرد: ‌نماز جمعه برای حل این مسئله ظرفیت بالایی دارد و ائمه جمعه و نمازگزاران باید با قدرت بیشتری در این مسیر حاضر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار