معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان زنجان از آموزش سواددیجیتالی به سواد آموزان زنجانی خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ احمد نیا معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان زنجان گفت: برای اولین برای در استان سواد دیجیتال به سواد آموزان زنجانی آموزش داده می‌شود. وامسال ۱۰۰ نفر تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: در سطح استان زنجان سواد دیجیتال در حد قابل قبولی نیست و در این میان اداره آموزش‌وپرورش استان زنجان به‌صورت پایلوت این طرح را برای ۱۰۰ نفر از آموزش‌گیرندگان انجام داده است..

معاون سوادآموزی استان زنجان گفت: آموزش سواد دیجیتال برای سواد آموزان در زنجان با جدیت پیگیری می‌شود و امروز اگر کسی سواد دیجیتال نداشته باشد بی‌سواد است.

به گفته‌ی احمدنیا بر اساس سرشماری سال ۸۵ نرخ باسوادی در استان زنجان در رنج سنی ۱۰ تا ۴۹ سال معادل ۹۰.۸ درصد بود که این نرخ در سال ۹۰ به ۹۲.۶ درصد و در سال ۹۵ به ۹۵.۱ درصد رسیده است.

وی افزود: نرخ باسوادی مردان زنجانی ۹۷ درصد و بانوان ۹۳.۳ درصد است و براساس آمار مرکز ایران تعداد بی‌سوادان در رنج سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در سطح استان زنجان بیش از ۳۳ هزار بی‌سواد است که این آمار ۵۲ هزار نفر در سال ۹۰ بوده است که خوشبختانه ۱۹ هزار نفر بی‌سواد کاهش داشته است.

معاون سوادآموزی استان زنجان تصریح کرد: پتانسیل استان زنجان در آموزش سوادآموزی بالا است و وجود حتی یک بی‌سواد در استان اهمیت زیادی دارد و باید تحت پوشش قرار بگیرد.

احمد نیا گفت: شهرستان‌های ابهر و زنجان بیشترین باسوادی را دارند و در این میان شهرستان‌های ماهنشان، طارم و ایجرود کمترین نرخ باسوادی را دارد.
انتهای پیام/ر

آموزش سواد دیجیتالی سواد آموزان  برای اولین باردر زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.