مسئول اداره ورزش و جوانان میرجاوه گفت: هدف از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی، احیای بازی‌های بومی محلی و ترویج فرهنگ و ورزش عمومی وهمگانی است.

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در میرجاوهبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،عبدالقدوس ارباب زهی مسئول اداره ورزش و جوانان میرجاوه   اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، احیای بازی‌های بومی محلی و ترویج فرهنگ و ورزش عمومی وهمگانی است که شرکت کنندگان حضور پررنگی دراین برنامه داشتند.

وی افزود: یکی از راه‌های تقویت و نهادینه شدن ورزش در میان مردم به ویژه جوانان، انجام ورزش‌های محلی است که باید در بین نسل جوان ترویج شود.

 مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان میرجاوه با اشاره به هفتادمین سالگردتاسیس سازمان جوانان هلال احمر تصریح کرد: جشنواره ورزش‌های روستایی، بازی‌های بومی و محلی درشکرآباد انده شهرستان مرزی میرجاوه باهمکاری سازمان جوانان هلال احمر، اداره آموزش وپرورش، کانون دانش آموزی هلال احمرودبیرستان شهید نواب صفوی و اداره ورزش و جوانان میرجاوه برگزارشد.

وی خاطرنشان کرد:دراین جشنواره جوانان روستایی در رشته‌های کشتی کج گردان، دان پلان، دوومیدانی وطناب کشی شرکت که درپایان به نفرات برترهررشته جوایزی اهدا شد.

اربابزهی با اشاره به اهمیت احیای بازی‌های بومی و محلی، تاکید کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی محلی بوده که با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی محلی در این استان شناسایی شده است.

انتهای پیام/ع

جشنواره بازی‌های بومی و محلی در میرجاوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار