رئیس اداره تندرستی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت:یک هزارو 600 پوستر آگاه‌سازی و پیشگیری از شپش سر در همه مدارس استان زنجان توزیع شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مقدمی رئیس اداره تندرستی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان گفت: یک هزارو ۶۰۰ پوستراجرای طرح پیشگیری از شیوع شپش در مدارس استان زنجان و ۷۲ هزار بروشور آگاه‌سازی و پیشگیری از شپش سر در همه مدارس استان زنجان توزیع شده است.
مقدمی افزود: دراین طرح مربیان بهداشتی، دانش آموزان را به طور منظم بررسی و دانش آموزانی که آلوده به شپش سر باشند به مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت معرفی می‌کنند.

وی قرار دادن لباس‌ها در کاور جداگانه در مدارس، رعایت بهداشت، شانه زدن موها، درمان به موقع افراد آلوده، پاک سازی و تمیز کردن وسایل شخصی از طریق جوشاندن و اتوکردن را از راهکار‌های لازم در برابر بیماری شپش دانست است.

این مقام مسئول ادامه داد: برای درمان بیماری شپش ابتدا باید مو‌ها را با شامپوی معمولی تمیز و بعد مو‌ها را ده دقیقه به شامپوی پری مترین به مقدار یک تا دو قاشق مرباخوری آغشته کرد و سپس با آب گرم ۴۰ درجه شست..

وی اضافه کرد: این بیماری در همه گروه‌های سنی دیده شده، اما در کودکان مدرسه‌ای ۵ تا ۱۴ سال شیوع بیشتری دارد.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح پیشگیری از شیوع شپش در مدارس استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.