رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت:آمار متوفیان تصادفات رانندگی درمقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سرهنگ عباس فرمانی رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: 285 نفر در سوانح جاده‌ای رانندگی طی 8 ماه اخیرفوت شده اند که این میزان نشانگر کاهش 11 درصدی متوفیان تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: در طی تصادفات 8 ماهه سال جاری، تعداد مجروحان 6703 نفرو متوفیان 285 نفر بوده است که آمار نشان دهنده این است که متوفیان در 8 ماه سال جاری نسبت به سال قبل 11 درصد کاهش و از سوی دیگر مجروحین 6 درصد افزایش داشته‌است.

فرمانی ادامه داد: از عواملی که باعث افزایش تصادفات جاده‌ای در استان می‌شود می‌توان به بی توجهی  به جلو، رعایت  نکردن حق تقدم، تجاوز به چپ ناشی از سبقت و تخطی از سرعت مطمئنه اشاره کرد .

وی گفت:از محورهای ارومیه-سلماس، ارومیه-مهاباد، ماکو-خوی، پیرانشهر-نقده و پیرانشهر-سردشت  می توان به عنوان حادثه خیز ترین جاده ها نام برد.

 فرمانی افزود:کمبود فرهنگ صحیح استفاده از وسایل نقلیه در بین رانندگان، وجود جاده‌های عبور کالای ترانزیت( ماکو-خوی ) و نبود زیرساخت‌های مناسب، کندی روند عملیات اجرایی و جداسازی مسیرهای رفت و برگشت و اقدام کند وضعیت مسئولین اداره راه و شهرسازی در جهت رفع نقاط حادثه خیز از دلایل مهم تصادفات جاده‌ای می‌باشد که اگر این مشکلات حل نشود خسارات جبران ناپذیری برای عموم مردم وارد می‌آید.

انتهای پیام/م

آمار متوفیان  تصادفات رانندگی11درصد کاهش داشته است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.