سرپرست اداره فنی زیربنایی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قوچان گفت: برای لایروبی و مرمت قنوات این شهرستان بالغ بر ۱/۵ میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد.

علیرضا براتزاده در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ افزود: این شهرستان دارای ۲۵۰ قنات است که از این تعداد در حال حاضرحدود ۲۰۰ قنات فعال بوده و آب دهی دارند.


وی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی ۶ هزار و ۸۶۸ رشته قنات دارد گفت: حدود ۵ درصد از این رشته قنات ها درقوچان واقع شده که ۵۳ درصد قنوات این شهرستان تاکنون مرمت و لایروبی شده است.

سرپرست اداره فنی زیربنایی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قوچان  افزود: کاهش آب دهی قنوات و از دست رفتن منابع آبی؛ کشاورزان را متاثر میکند به همین سبب برای لایروبی هررشته قنات شهرستان ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است که امسال فقط ۲۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، اما هنوز رقمی در این باره تخصیص نیافته است.

براتزاده گفت : بیشترین مناطقی که از کم آبی و خشک شدن قنوات متاثر شده اند روستا‌هایی هستند که در دشت‌ها واقع شده اند و از این حیث کشاورزی آن‌ها هم سیر نزولی داشته است ومنجربه مهاجرت به شهرهاشده است

وی  خاطر نشان کرد: لایروبی قنوات میتواند احیای دوباره کشاورزی را به همراه داشته باشد

انتهای پیام// ح. خ
 

فعال بودن ۲۰۰ قنات در قوچان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.