عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قاچاق کالا یکی از مصادیق بارز فساد است و باید مسئولان در مبارزه با آن جدی باشند.

احمدتوکلیاحمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و توجه بیشتر مسئولان امر، به این مهم، اظهار کرد: قاچاق کالا پدیده شوم و مخربی است که آسیب‌های فراوانی بر پیکر اقتصاد ملی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: قاچاق کالا فعالیت‌های اقتصادی، برنامه‏‌ها و سیاست‏‌های کشور را تحت ‏الشعاع خود قرار می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از مصادیق بارز فساد را قاچاق کالا و ارز دانست و تصریح کرد: قاچاق کالا به معنای انتقال اشتغال به خارج از کشور، افزایش بیکاری، بالا رفتن اختلاف طبقاتی و توزیع نامتوازن درآمدها است.

توکلی با اشاره به آثار مخرب قاچاق کالا برای تولید داخلی، گفت: این مقوله آثار منفی زیادی برای تولید داخلی دارد و انگیزه‌ کار و ابتکار را از بین می‌برد و حقوق مردم را ضایع می‌کند.

وی درباره اظهارات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر اینکه جلسات مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملا تعطیل است، گفت: مسئولان در جلسات مختلف هم‌فکری می‌کنند و تصمیم می‌گیرند و اگر جلسات برگزار نشود مسلما هم‌فکری نیز صورت نمی‌گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مسئله قاچاق کالا و تصمیم‌گیری‌های به روز برای مبارزه با آن، نباید به موضوع دسته چندم مسئولان تبدیل شوند.

توکلی خاطر نشان کرد: مسئولان نباید اجازه دهند که کارهای کم اهمیت اولویت یابد و کارهای مهم از بین برود، چنانچه امیرالمومنین(ع) فرموده‌اند که چهار چیز موجب شکست دولت‌ها می‌شود که یکی از آن پرداختن به کارهای کم اهمیت است.

انتهای پیام/

 

آثار مخرب قاچاق کالا برای تولید ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار