مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان از برگزاری همایش «امنیت و آسیب‌های فضای مجازی» در همدان خبر داد.

همایش امنیت و آسیب های فضای مجازی در همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ مصطفی خزاعی مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه شکل گیری بسیج یکی از خدمات ارزشمند امام راحل به امت اسلامی است، اظهار کرد: امروز بعد از گذشت تقریباً 40 سال از انقلاب اسلامی افراد به این باور رسیدند که تأسیس بسیج چه خطراتی را از کشور دور کرده است.

وی با بیان اینکه روز به روز به برکات بسیج افزوده می‌‎شود، نمونه آن را در جبهه مقاومت دانست و تصریح کرد: بسیج مردمی در جهان هر روز در حال گسترش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه تجربه ثابت کرده هر جا که تفکر بسیجی باشد گره از کارها باز می‌شود، گفت: به همین مناسبت هر سال ویژه برنامه‌هایی به مناسبت هفته بسیج در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال به مناسبت هفته بسیج یک همایش به نام «امنیت و آسیب‌های فضای مجازی» برگزار می‌شود، تصریح کرد: امنیت ابعاد مختلفی دارد که یکی از ابعاد آن، امنیت روحی، روانی و اخلاقی است که اهمیت آن کمتر از امنیت جانی نیست.

خزاعی با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از بسترهایی است که هم می‌تواند تهدیدآفرین باشد هم فرصت‌آفرین، گفت: اگر بخواهیم امنیت روانی جامعه، خانواده، فضای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه حفظ شود یکی از ابعاد آن توجه به فضای مجازی و مدیریت این مهم است.

وی با اشاره به اینکه با آگاهی‌بخشی به جامعه برای استفاده درست از فضای مجازی می‌توان جلوی بسیاری از آسیب‌ها را گرفت، خاطرنشان کرد: امروزه این فضا دانش‌آموزان، دانشجویان و فرهنگیان را مورد تهدید خود قرار داده که باید در مقابله با آن تلاش بهنگام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه کانون خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان از مواردی است که مورد طمع دشمنان قرار گرفته است، تصریح کرد: باید دست اندرکاران به این مهم بپردازند چراکه دشمن از غفلت‌ها به نفع خود استفاده می‌کند.

انتهای پیام/خ

برگزاری همایش «امنیت و آسیب‌های فضای مجازی» در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.