نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس گفت: کمیسیون پزشکی برای بررسی پرونده جانبازان شیمیایی بلاتکلیف طی هفته جاری در مریوان برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس گفت: با توجه به اینکه بیشترین آمار افرادی شیمیایی در دوران جنگ تحمیلی مربوط به شهرستان‌های مریوان و سروآباد است با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته دومین جلسه کمیسیون بررسی پرونده جانبازان شیمیایی در مریوان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین جلسه این کمیسیون که مردادماه امسال در شهر سنندج برگزار شد تعدادی از پرونده جانبازان شیمیایی این دو شهرستان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مرادی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 300 پرونده مربوط به جانبازان شیمیایی در مریوان و 700 پرونده نیز در شهرستان سروآباد وجود دارد بیان کرد: یک سری از این پرونده‌ها بلاتکلیف هستند که دلیل بخشی از این بلاتکلیفی‌ها نقص مدارک و یا عدم تامین اعتبارات لازم از سوی شورای تامین است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکل پرونده جانبازان شیمیایی این شهرستان‌ها تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و در صورت نیاز جلسه‌ای هم با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید برگزار خواهیم کرد.

 مرادی گفت: با رایزنی‌هایی که از سوی نمایندگان مردم استان در مجلس صورت گرفت، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه اعضای کمیسیون در کردستان حضور پیدا می‌کنند و ضمن شرکت در جلسات مختلف در مرکز و شهرستان‌های مختلف استان از نزدیک به بررسی مشکلات مختلف خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ د م

 وجود یک‌هزار و 300 پرونده مربوط به جانبازان شیمیایی در مریوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.