سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بازگشت تیم بهداشتی درمانی این دانشگاه از مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی بهادر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تیم دانشگاه علوم پزشکی شیراز که نخستین تیم اعزامی از وزارت بهداشت برای امدادرسانی به هموطنان زلزله زده شهر‌های غربی کشور بودند، به شیراز بازگشتند.

وی با بیان اینکه ستاد حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همان ابتدای وقوع این حادثه، با تشکیل نشست‌های پی در پی و برنامه ریزی، به حالت آماده باش درآمده بود، ادامه داد: با توجه به آمادگی این دانشگاه برای خدمات رسانی به هموطنان، نخستین تیم اعزامی وزارت بهداشت، از این دانشگاه انتخاب شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادامه داد: در مجموع ۱۷۱ نفر از مجموعه اورژانس، بهداشت و درمان دانشگاه، در این مناطق حضور داشتند و به صورت شبانه روزی، خدمات رسانی کردند.

وی اضافه کرد: تیم‌های امدادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمادگی دارند تا در صورت نیاز دوباره، در این مناطق حاضر شده و به آسیب دیدگان خدمات رسانی کنند.

مدیر ستاد حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه تیم‌های امدادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سه گروه به این مناطق اعزام شدند، گفت: گروه نخست، گروه ارزیاب و گروه‌های دوم و سوم، گروه‌های عملیات اورژانس، پزشکان و تیم بهداشتی بودند، در مجموع حدود ۱۷۱ نفر از نیرو‌های بهداشت، درمان و اورژانس به این مناطق اعزام و حدود ۸ روز، کار امدادرسانی در این مناطق را بر عهده داشتند.

دکتر محمودرضا پیروی افزود: در این مدت خدمات مختلفی شامل ویزیت‌های جزیی، بازدید‌های بهداشتی، تغذیه، بهداشت محیط، عمل‌های جراحی ارتوپدی، عمل‌های زنان، سزارین، طب اورژانس و تمام خدماتی که در دانشگاه انجام می‌شود، به مردم حادثه دیده از زلزله ارائه شد.

وی گفت: با توجه به آسیب زیادی که به مناطق زلزله زده وارد شده است، تیم‌های درمانی به مرور در منطقه حاضر می‌شوند و هر دو هفته، یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای امدادرسانی در این مناطق حضور می‌یابند.

دکتر پیروی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نخستین تیمی بود که در منطقه مستقر شد و نخستین تیم همیشه سخت‌ترین کار را بر عهده دارد؛ برپایی بیمارستان صحرایی و تریاژ از کار‌هایی است که با تلاش نفرات اعزامی دانشگاه در مناطق آسیب دیده از زلزله، انجام شد.

مدیر ستاد حوادث غیرمترقبه دانشگاه، اظهار امیدواری کرد: با کمک‌هایی که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق زلزله زده انجام می‌شود، ایرادات برطرف شده و ارائه خدمات به مردم بیشتر و بهتر صورت گیرد، مناطق زلزله زده بویژه شهر سرپل ذهاب بسیار آسیب دیده است؛ در حال حاضر مهم‌ترین نیاز مردم مناطق زلزله زده غرب کشور، سرپناه و با توجه به سرمای منطقه، استقرار کانکس بهترین اقدام است، البته بهتر است این امور به کسانی واگذار شود که به صورت تخصصی با میزان ورود کالا و تجهیزات و نیاز‌ها به این مناطق آشنا هستند.

فرمانده تیم اعزامی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: با دستور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یک تیم ۱۷۱ نفره شامل تیم‌های بهداشتی، درمانی و پشتیبانی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام و در چهار منطقه، استقرار و اقدام به خدمات رسانی کردند.

دکتر عبدالحسین فرح بخش با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح در ایران و جهان، همیشه آمادگی خود را برای خدمات رسانی در هرگونه اتفاقی اعلام کرده است، افزود: هدف دانشگاه علوم پزشکی شیراز این بود که ارزیابی اولیه‌ای را از منطقه داشته باشد و بتواند در کنار این ارزیابی، کار‌های بهداشتی و درمانی منطقه را انجام دهد تا دانشگاه‌های دیگری که در ادامه در این مناطق حاضر می‌شوند، بتوانند با شرایط بهتری کار را ادامه دهند.

فرمانده تیم اعزامی بهداشت و درمان دانشگاه، ادامه داد: همکاران ما حدود یک هفته در تمامی زمینه‌های بهداشتی و درمانی، به مردم زلزله زده خدمت رسانی کردند.

وی با اشاره به تخریب خانه‌ها و بیمارستان در منطقه سرپل ذهاب، گفت: دولتمردان ما در تلاش هستند تا مشکلات مردم در این دو زمینه برطرف شود.

انتهای پیام/ن

بازگشت امدادرسانان علوم پزشکی فارس از مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار