ناصرگفت:سیستم مانیتورینگ پروژه جدیددرشرکت ملی گازاست وقم پنجمین استان است که ایستگاه‌های خودرابه این سیستم مجهز می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمدرضا ناصر،مسئول تأسیسات گازرسانی شرکت گاز استان قم، با اشاره به بهره‌برداری از نزدیک به 10 درصد پروژه سیستم مانیتورینگ شرکت گاز، اظهار کرد: مراحل اولیه اجرای این پروژه از ابتدای شهریور 95 در استان قم آغاز شد و در اسفند 95 فاز اول این پروژه به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در فاز نخست این پروژه اعتباری نزدیک به 500 میلیون تومان هزینه شده است، عنوان کرد: شرکت گاز استان قم تا پایان اسفند ماه 95 توانسته است 11 ایستگاه گازرسانی که شامل یک ایستگاه تغییر فشار شهری و 10 ایستگاه اندازه‌گیری است را به سیستم مانیتورینگ مجهز کند.

مسؤول تأسیسات گازرسانی شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه در گذشته نیروهای شرکت گاز برای قرائت کنتور باید به صورت هفتگی و یا ماهیانه به ایستگاه‌ها مراجعه می‌کردند، مطرح کرد: با مجهز شدن این ایستگاه‌ها به سیستم مانیتورینگ علاوه بر امکان قرائت پارامترهایی مانند دما، فشار و رقم کنتور از راه دور که سبب صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود، امکان اطلاع‌رسانی سریع‌تر حادثه به امدادرسانان مهیا شده است.

وی ادامه داد: تیم‌های امدادرسانی می‌توانند با استفاده از سیستم مانیتورینگ نقاط آسیب را شناسایی کرده و برای مدیریت بحران قبل از بروز حادثه در محل حضور یابند که این موضوع سبب کاهش حوادث و خسارت‌ها می‌شود.

ناصر با بیان اینکه این سیستم قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارد، تصریح کرد: به دلیل مباحث امنیتی و پدافند غیر عامل شرکت ملی گاز ایران به هیچ یک از استان‌ها اجازه استفاده از سیستم کنترل از راه دور مانیتورینگ را نداده است اما شاید در آینده این اجازه نیز صادر شود که تاثیر بسیاری در وقت، هزینه و کاهش حوادث دارد.

وی از آغاز فاز دوم پروژه تا پایان سال جاری یاد کرد و گفت: شرکت گاز استان قم در نظر دارد در فاز دوم این پروژه نزدیک به 50 درصد ایستگاه‌های استان را به سیستم مانیتورینگ مجهز کند و در فازهای بعدی نیز تمام ایستگاه‌های بخش‌های سلفچگان، کهک، خلجستان و جعفریه به این سیستم مجهز می‌شوند.

مسؤول تأسیسات گازرسانی شرکت گاز استان قم با اشاره به وجود کامل‌ترین سیستم مانیتورینگ در ایستگاه فشار شکن استان قم، خاطرنشان کرد: سیستم مانیتورینگ یک پروژه جدید در شرکت ملی گاز است و استان قم نیز پنجمین استانی است که ایستگاه‌های خود را به این سیستم مجهز می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: سیستم مانیتورینگ در همه استان‌ها به واحد مرکزی شرکت ملی گاز در استان تهران متصل می‌شود و با این روش مدیران مرکز می‌توانند بر عملکرد ایستگاه‌های استان‌های مختلف نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/ح

تجهیز 50 درصد از ایستگاه‌های گاز استان قم در فاز دوم پروژه مانیتورینگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار