یکی از مقامات ارشد اداره حمایت از مصرف‌کنندگان آمریکا با تنظیم شکایتی تلاش کرد از اقدام رئیس‌جمهور این کشور در تعیین رئیس جدید این سازمان جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات ارشد اداره حمایت از مصرف‌کنندگان آمریکا روز یکشنبه با تنظیم شکایتی تلاش کرد از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، در تعیین رئیس جدید این سازمان جلوگیری کند.

رویداد‌های اخیر جدیدترین اتفاقات در نبرد برای کسب ریاست در سازمانی است که در سال ۲۰۱۱ میلادی و در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات سابق، با هدف دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان آمریکایی ایجاد شد. جمهوری‌خواهان در کاخ سفید و کنگره تلاش کرده‌اند این سازمان را تضعیف کنند.

بحث درباره ریاست این سازمان زمانی جنجالی  شد که ریچارد کوردری، رئیس این سازمان که از سوی اوباما انتخاب شده بود و دوره وی در حال پایان یافتن بود، رسما استعفا کرد و لیاندرا انگلیش، مسئول سابق کارکنان خود را به عنوان رئیس موقت این سازمان معرفی کرد تا زمانی که مجلس سنا، رئیس دائم این سازمان را -که ترامپ معرفی کرده است- تایید کند.

چند ساعت بعد، رئیس جمهور جمهوری‌خواه آمریکا، جان مایکل مولوانی، رئیس امور بودجه خود، را که از منتقدان سرسخت این سازمان است، به عنوان رئیس موقت آن معرفی کرد.

مری مک لئود، رئیس شورای عمومی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان آمریکا، در یادداشتی ضمن موافقت با نظر وزارت دادگستری آمریکا گفت ترامپ این اختیار را دارد که مولوانی را به این سمت انتخاب کند. در یادداشت مک لئود آمده است: «من به همه پرسنل اداره توصیه می‌کنم بر اساس این اصل عمل کنند که مولوانی رئیس موقت این سازمان است.»

با این حال لیاندرا انگلیش عصر روز یکشنبه با تنظیم شکایتی در دادگاه منطقه‌ای واشنگتن تلاش کرد دستور توقف حکم دونالد ترامپ در انتصاب مولوانی را به این سمت از دادگاه به دست آورد. در این شکایت، آمده است که مولوانی هیچ تجربه‌ای در زمینه نظارت مالی و یا حمایت از مصرف‌کنندگان نداشته است و علاوه بر این، تلاش خود را برای انحلال این سازمان به کار بسته و حتی یک بار این سازمان را «یک شوخی بیمارگونه و ناراحت‌کننده» توصیف کرده است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، با اعلام اطلاع دولت ترامپ از شکایت انگلیش گفت قانون در این زمینه مشخص است و مولوانی مدیر موقت این سازمان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

شکایت یک مقام آمریکایی از ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار