رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: هدف دشمن‌ ناراضی کردن مردم از نظام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار غلامرضا جلالی در همایش بررسی تهدیدات مردم‌محور و راهکارهای مقابله با آن با تبریک 5 آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: بسیج، مردمی‌ترین ارتش جهان است که به فرمان امام راحل شکل گرفت و در دفاع مقدس در هر صحنه‌ای که لازم بود بسیج مردمی به کمک نیروهای مسلح آمد.

وی افزود: پس از آن نیز بسیج، بخشی از توان دفاعی کشور و قدرتی بازدارنده بوده و بخش عمده‌ای از امنیت کشور مرهون این نیروی بزرگ است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه امروز فرمان امام راحل درباره بسیج به سایر کشورها صادر شده، بیان کرد: سردار شهید همدانی و دوستانش با تکرار تجربه تشکیل بسیج، مردم سوریه و عراق را سازماندهی کرده و برای دفاع از کشورشان به کار گرفتند.

جلالی با بیان اینکه تکرار تجربه بسیج در سوریه و عراق، داعش را سرجای خود نشاند، تصریح کرد: شکست بخش نظامی داعش، حرکت بسیار مهم و ارزشمندی بود که ناشی از انتقال تجربه بسیج و تفکر امام راحل به مردم سوریه و عراق بود، البته مستشاری نظامی، به کارگیری ارتش سوریه، عراق و روسیه و قدرت فرماندهی سردار سلیمانی و دوستان شهیدشان را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی گفت: شکست داعش نمادی از یک دفاع مردم محور در مقیاس فراسرزمینی است و امروز آن افقی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده و پیروزی بر داعش را گام نخست می‌دانند نشانگر بیداری مسلمانان است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: پیروزی بر داعش، پیروزی بسیج است و امروز روز تشکیل مردمی‌ترین ارتش دنیا و انتقال این تجربه و نگاه به مردم سایر کشورها است که می‌تواند ارتش‌های تا دندان مسلح را شکست دهد.

وی بیان کرد: برای نخستین بار پس از انقلاب است که جمهوری اسلامی توانسته محور به کارگیری ارتش روسیه برای اهداف مشترک باشد و نخستین بار است که قدرت دفاعی ما توانسته ارتش سه کشور را به کار گیرد و این حاصل تربیت نسلی از امیران و سرداران و فرماندهان است که می‌توانند ارتش سایر کشورها را مدیریت کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به حمله آمریکا به ژاپن، ویتنام و کره با بمب هسته‌ای و انواع سلاح‌های شیمیایی بیان کرد: در همه این حمله‌ها نوعی از دفاع مردم‌محور در برابر آمریکا شکل گرفت و بهترین نمونه این نوع دفاع، دوران دفاع مقدس در ایران بود.

جلالی با بیان اینکه صدام نیز به دنبال تشکیل دفاع مردم‌محور بود، گفت: بی‌اعتمادی مردم عراق به صدام و استفاده آمریکا از روش‌های ویژه، مردم و ارتش را از یکدیگر جدا کردند و نخستین قدم در این مسیر، حذف رسانه عراق بود تا حلقه ارتباط مردم و حکومت عراق قطع شود.

انتهای پیام/س

شکست داعش نمادی از یک دفاع مردم محور در مقیاس فراسرزمینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
خدا لعنتشان کند