معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:قیمت گوجه فرنگی در آذربایجان غربی از دی ماه کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛عبداله فتح الله زاده  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی در چند هفته اخیر اظهارکرد: به دلیل فرا نرسیدن زمان برداشت محصول گوجه فرنگی در جنوب کشور، میزان عرضه به بازار کاهش یافته و این امر روند افزایشی قیمت این محصول را ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: از اوایل دی ماه محصولات تولیدی جنوب کشور به بازار عرضه می‌شود که در این صورت شاهد کاهش قیمت‌ها در استان خواهیم بود.

فتح الله زاده با اشاره به اینکه ۴۰ تن گوجه فرنگی از هر هکتار از اراضی آذربایجان غربی به دست می‌آید، ادامه داد: با این آمار در سال جاری ۲۲۰ هزار تن گوجه فرنگی از اراضی زیر کشت این محصول در استان جمع آوری و به بازار عرضه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کیفیت تولیدات گوجه فرنگی استان بسیار مطلوب است و درصدد افزایش تولید در استان هستیم.

وی افزود: قیمت گوجه فرنگی بر اساس میزان تقاضا و موجودی محصول در بازار تعیین می‌شود.

فتح الله زاده با اشاره به مصرف گوجه فرنگی تولیدی آذربایجان غربی در سایر کشور‌ها و استان‌ها گفت: محصولات تولیدی استان به کشور‌ها و استان‌های همسایه صادر و در فصل زمستان نیز گوجه فرنگی مورد نیاز از استان‌های جنوب کشور تامین می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت گوجه فرنگی اختصاص می‌یابد، که سه هزار هکتار آن در ارومیه، یک هزار و ۵۰۰ هکتار در میاندوآب و مابقی در سایر شهرستان‌های استان قرار دارد.

انتهای پیا/ن.م

تولید ۲۲۰ هزار تن گوجه فرنگی از اراضی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.