از واقفان ، متولیان و فعالان حوزه وقف امروز در همایش یاوران وقف در کرمان تجلیل شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، در این مراسم مدیرکل بهزیستی استان فرهنگ وقف را یکی از ضروریات جامعه برای رفع مشکلات اجتماعی دانست و گفت: هرجا موقوفات بیشتری باشد مسایل و دغدغه های اجتماعی کمتری وجود دارد .
صادق زاده با اشاره به اینکه مسایل اجتماعی باید به وسیله خود مردم حل شود افزود: واقفان می توانند برای ساماندهی 19 میلیون حاشیه نشین و فراهم کردن شرایط ازدواج برای 11 میلیون نفر در کشوراقدام کنند .
مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان نیز در این همایش گفت: متولیان وقف باید در مورد درآمدها و هزینه کرد وقف به مردم گزارش دهند تا اعتماد سازی شود و مردم رغبت بیشتری به وقف نشان دهند .
احمد علیرمضانی افزود: امروز با توجه به نیازهای جامعه باید مسیر وقف تغییر یابد و واقفان در جایی که جامعه نیازمند خدمات است وقف کنند.
وی همچنین با تاکید بر وقف در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی افزود: نقش رسانه ها در اینجا نقشی موثر است و می توانند واقفان را به این سمت و سو سوق دهند .
فرمانده انتظامی استان نیز در جمع فعالان حوزه وقف با اشاره به اینکه برخی وقفها سرمایه ای و ماندگار هستند و چند نسل را پوشش می دهند از واقفان خواست در حوزه امنیت وقف کنند زیرا هیچ کار صوابی مهمتر از نجات جان آدمی نیست .
سردار بنی اسدی فر وقف در حوزه دوربین های کنترل نامحسوس ،خودروهای پلیس و ساخت پاسگاه را از جمله مواردی دانست که واقفان می توانند به امنیت استان کمک کنند .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این مراسم با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف گفت: وقف یک فرصت شرعی و قانونی برای همدردی با همنوعان است و اگر اوقاف استان رشد کرده است این رشد را مدیون همکاری صداوسیمای مرکز کرمان و سایر رسانه های استان است .
حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: در سالهای اخیر 110 میلیارد تومان در پروژه های مختلف وقفی در استان سرمایه گذاری شده است ، بیش از 1000 نفر از افرادی که تاکنون به کربلا نرفته بودند با هزینه اوقاف به کشور عراق اعزام شدند و 10 هزار نفر از افرادی که موقوفه در اختیار داشتند اجاره تنظیم کرده اند .

انتهای پیام/ی

سرمایه گذاری 110میلیارد تومانی در پروژه های وقفی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار