مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: میزان تولید محصول چغندرقند این استان امسال 476 هزار تن پیش بینی شده که تاکنون 67 درصد به کارخانه ها تحویل داده شده است.

تحویل 67 درصد چغندر تولیدی کشاورزان همدانی به کارخانه هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛امیر لاهوتیان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول پر آب بر 6 هزار هکتار بوده افزود: افزایش سطح زیرکشت چغندرقند بر خلاف سیاست های جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کاهش سطح زیرکشت و افزایش راندمان از مهمترین رویکردها در سازمان جهاد کشاورزی است، ادامه داد: میزان بارندگی سال زراعی 97-96 تاکنون در استان همدان 12.8 میلیمتر بوده که این عدد در سال زراعی گذشته به‌طور میانگین 381 میلیمتر بوده است که با وضعیت موجود نسبت به میانگین بارندگی در بلندمدت که 343 میلیمتر بوده، با کاهش 65 درصدی مواجه است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: با وضعیت بارندگی فعلی 90 درصد از محصولات دیم استان هنوز جوانه نزده و تنها 10 درصد از سطح گندم و جو دیم رشد کرده است.

لاهوتیان افزود: کاهش سطح زیرکشت گندم آبی از سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی است و با اجرای آبیاری میکرو میزان مصرف آب در محصولات زراعی کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد در سال زراعی 97-96 باید در2 هزار و 831 هکتار از مزرع گندم آبی، یک هزار و 255 هکتار جو، 553 هکتار ذرت، یک هزار و 80 هکتار چغندرقند، یک هزار هکتار دانه روغنی، 500 هکتار گوجه‌فرنگی و 500 هکتار محصولات جالیزی آبیاری میکرو صورت گیرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: میانگین مصرف آب در محصولات پرآب‌بر از جمله سیب‌زمینی و چغندرقند و گوجه به ترتیب 16هزار و 500 متر مکعب، 17 هزار و 500 متر مکعب و 17 هزار متر مکعب است که در بحث سیب‌زمینی طرح تغییر در آرایش کشت را در برنامه داریم.

انتهای پیام/ب

کاهش سطح زیرکشت گندم آبی از سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.