۵ راهی که شنا کردن به مبارزه با دیابت کمک می‌کند

شنا به دلایل بسیاری یک ورزش فوق‌العاده است. شنا، به‌سرعت کالری می‌سوزاند، بخش‌های مهم بدن را بکار می‌گیرد و مزایای سلامتی دیگری نیز دارد.

۵ راهی که شنا کردن به مبارزه با دیابت کمک می‌کندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شنا به دلایل بسیاری یک ورزش فوق‌العاده است.شنا، به‌سرعت کالری می‌سوزاند، بخش‌های مهم بدن را بکار می‌گیرد و مزایای سلامتی دیگری نیز دارد.در واقع شنا برای افراد مبتلا به دیابت، یکی از بهترین شکل‌‌های ورزش است. شنا به مبارزه با علائم دیابت مانند نوسانات قند خون، چاقی و سکته مغزی کمک می‌کند.

شنا کردن از ۵ روش عمده‌ی زیر برای سلامت افراد مبتلا به دیابت (نوع ۱ یا نوع ۲) مفید است:

کنترل قند خون

یکی از مزایای مهم شنا کردن برای افراد مبتلا به دیابت، آن است که به شما کمک می‌کند کنترل بهتری روی سطوح قند خونتان داشته باشید. دلیلش این است که شنا بوسیله‌ی تقویت عضلات اصلی بدن شما، آمادگی جسمانی‌تان را افزایش می‌دهد. این امر، بدن شما را قادر می‌سازد تا اکسیژن و مواد مغذی را بطور موثرتری به داخل سلولهای عضلات شما جذب کند. به همین دلیل است که هر نوع ورزشی باعث پاین آمدن سطوح قند خون افراد دیابتی خواهد شد.

اگر بخاطر بیماری دیابت دچار نوسانات شدید در قند خون‌تان هستید، شنا به بدن‌تان کمک می‌کند که کنترل بهتر و طبیعی‌تری روی سطوح قند خون‌تان داشته باشد و اگر از انسولین برای کنترل قند خون‌تان استفاده می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که نیاز کمتری به دارو دارید.

عدم وجود نیروی جاذبه

شنا یک فرم عالی از ورزش برای افراد دیابتی است، چون عدم وجود نیروی جاذبه باعث می شود که فشار فیزیکی کمتری بر بدن آنها وارد شود. بیماران دیابتی اغلب به آرتریت یا بیماری‌های دیگر دچار می شوند که می‌تواند ورزش معمولی را ناراحت‌کننده و حتی دردناک کند. بوسیله‌ی شنا ، شما متوجه خواهید شد که ورزش کردن راحت و لذت‌بخش است. بعلاوه، عدم وجود جاذبه در شنا به این معناست که کمتر احتمال دارد به پاهایتان صدمه بزنید. پیشگیری از آسیب‌های پا برای افراد دیابتی بسیار مهم است، چون آنها بعلت مشکلات گردش خون، اغلب به عفونت‌های پا دچار می‌شوند.

کالری سوزی

یک مزیت دیگر شنا ، آن است که یک ورزش بسیار موثر برای کاهش وزن می‌باشد. شنا کردن، بسرعت کالری می‌سوزاند و این مسآله برای افراد دیابتی بسیار مهم است. دیابت، یکی ازعوامل مهم چاقی است و ورزش هوازی منظم به جلوگیری از افزایش وزن، کمک زیادی می‌کند.

شنا برای افرادی که انجام سایر ورزش‌ها برایشان سخت و دردناک است اما لازم است که وزن‌شان را پایین‌بیاورند، مناسب‌ترین گزینه است.

قلب قوی‌تر

شنا کردن برای سلامت قلبی‌عروقی شما نیز بسیار مفید است. در صورت ابتلا به دیابت، شما در معرض خطر بالاتر سکته‌ مغزی، حمله قلبی یا سایر بیماری‌های قلبی قرار دارید. شما می‌توانید با شنا کردن، گردش خون در بدن‌تان را بهبود ببخشید و سلامت کلی قلب‌تان را افزایش دهید. این، خطر ابتلای شما به مشکلات قلبی رایج در بین افراد دیابتی را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که احساس کنید سالم‌تر و قوی‌تر هستید.

سلامت روانی بهتر

شنا یک فعالیت لذت‌بخش است که برای سلامت روانی شما نیز مفید است. می‌توانید به یک کلاس شنا ملحق شوید یا با یک گروه، شنا کنید. امکان انجام این نوع ورزش به‌طور جمعی به این معناست که افراد به احتمال بیشتری، آن را ادامه خواهند داد. حتی ممکن است بتوانید برای شنا کردن، یک گروه با سایر افراد دیابتی تشکیل دهید و از یکدیگر حمایت کنید.

منبع:راستینه

انتهای پیام/

مبارزه با دیابت به کمک شنا کردن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.