معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با موفقیت اجرای برنامه زایمان طبیعی، موارد سزارین در شهر‌های زیرمجموعه این دانشگاه در سیستان و بلوچستان پنج درصد کاهش یافته است.

کاهش پنج درصدی سزارین در شهر‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهداندکتر علی خواجه  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت : این مهم نشان از موفقیت دانشگاه علوم پزشکی در اجرای بسته ترویجی زایمان طبیعی دارد.

وی افزود: این دانشگاه از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت با عزمی جزم در زمینه کاهش موارد سزارین که گامی برای ارتقاء سلامت مادر و نوزاد محسوب می‌شود، حرکت کرد.

خواجه ادامه داد: روند کاهشی تمایل مادران باردار به انجام سزارین و استقبال از انجام زایمان طبیعی بهداشتی در بیمارستان‌ها اتفاق مثبت و حائز اهمیتی است که شاخص‌های مثبت انجام زایمان را در سیستان و بلوچستان ارتقا داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: پس از گذشت سه سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت، همچنان شاهد استقبال بانوان حتی در روستا‌ها و شهر‌های کمتر برخوردار سیستان و بلوچستان از انجام زایمان طبیعی در بیمارستان‌ها هستیم.

وی ضمن تقدیر از کارکنان اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و تمام تلاشگران بخش زنان و زایمان بیمارستان ها، ابراز امیدواری کرد این روند همچنان سیر کاهشی داشته باشد.

 سیستان و بلوچستان با افزون بر ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت و ۱۹ شهرستان و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ع

کاهش  موارد  سزارین در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار