تفاهم نامه اعطای تسهیلات ارزان قیمت به فعالان اقتصادی و بخش خصوصی بین استانداری خوزستان و بانک ملی مرکزی استان منعقد گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید حاجتی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در مراسم انعقاد تفاهم نامه اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان گفت: برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی بانک ملی اعلام آمادگی کرده است و اولین تفاهم نامه در این زمینه در استان منعقد شد و امید است بانک کشاورزی نیز در پرداخت این تسهیلات وارد شود.
وی اظهار داشت: از سال گذشته استاندار خوزستان به دنبال راهی برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال بود.

حاجتی تصریح کرد: در این تفاهم نامه تسهیلات با نرخ سود 8 درصد به فعالان اقتصادی و بخش خصوصی پرداخت می شود و در مناطقی با نرخ بیکاری بالاتر حمایت بیش تری انجام می گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان داشت: امسال مهم ترین منابع تسهیلاتی برای اشتغالزایی در استان در طرح اشتغال فراگیر با اعتباری بالغ بر 12 هزار و 400 میلیارد ریال پیش بینی شده است که نرخ سود این اعتبار 16 درصد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به طرح هایی که تا سقف 20 میلیارد ریال اعتبار لازم دارند یارانه نیز تعلق می گیرد و نظارت در این طرح بر عهده معاونت اقتصادی استاندار خوزستان است.

نوراله حسن زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استانداری خوزستان اذعان کرد: تعداد زیادی از صاحبان واحدهای صنعتی چک برگشتی دارند لازم است برای استفاده از این تسهیلات از محل طرح رونق تولید (دریافت تسهیلات با وجود چک برگشتی و معوقه) استفاده کنند.

اخلاق محمدیان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان نیز در ادامه این مراسم گفت: واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات باید سند مالکیت را به عنوان وثیقه به بانک ارائه دهند.

وی بیان داشت: 130 طرح در شهرک های صنعتی استان پیشرفت بالای 60 درصد دارند و 60 درصد واحدهای صنعتی در استان فعالیت اقتصادی بین 50 تا 70 درصد دارند.

سید نور محمد پور، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: امسال طرحی برای ایجاد اشتغال در استان به نام طرح فراگیر اشتغال در نظر گرفته شده و مقرر شده است که 40 هزار شغل در این طرح ایجاد شود.

وی اذعان کرد: برای مشخص شدن میزان اشتغال ایجاد شده در این طرح لازم است که لیست بیمه افرادی که مشغول به کار می شوند مشخص شود.

سعید طاهری، مدیرعامل بانک ملی خوزستان اظهار داشت: اعطای تسهیلات با نرخ سود 18 درصد به بخش تولید نمی تواند باعث رونق چرخه اقتصاد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با اعطای یارانه و کاهش سود تسهیلات به تولید کنندگان می توان به رونق کسب و کار در استان کمک کرد.

طاهری افزود: انتظار داریم که گیرندگان تسهیلات وثیقه های لازم را تهیه کنند.

انتهای پیام/گ

امضا تفاهم نامه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.