جشنواره فيلم فجر محل معرفي سينماگران شاخص امروز با خلق فيلم‌هاي خوب،‌ ماندگار و ارزشي به سينما بوده است.

عليرضا رييسيان کارگردان سينما به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: سينماي ايران از زمان شروع فعاليت خود تا کنون شاهد خلق فيلم‌هاي خوب و ارزشي در رقابت ماندگار بوده است.

وي افزود: شماري از اين آثار توسط سينماگراني در بستر اين صنعت خلق شده است که برخي از آن ها نخستين توليدات خود را در جشنواره فيلم فجر در معرض تماشاي مخاطبان قرار داده اند.

اين کارگردان سينما تصريح کرد: جشنواره فيلم فجر از زمان آغاز فعاليت خود به صورت جدي در اين صنعت براي يک سري سينماگران ما که در عرصه ساخت آثار فرهنگي نقش دارند، منبعي طلايي براي پيوستن به چرخه اکران فيلم‌ها،‌محسوب مي‌شود.

رئيسيان اضافه کرد:‌ همواره نقش برگزاري اين رويداد سينمايي داخلي به روشني در پيکره سينما ديده مي شود.

اين کارگردان سينما ادامه داد: در سال هاي اخير جشنواره فيلم فجر با عنوان تنها مجمع نمايشي رقابتي سينما، در کنار ايجاد بستر کشف استعدادهاي درخشان، حضور سينماگران در چرخه اکران و عرضه آثارشان به مخاطب را در فضايي سالم و عادلانه قرار داده است.

رئيسيان ابراز داشت: متاسفانه به دليل وجود برخي مسائل مخرب و حاشيه‌اي در دوره‌هاي مختلف نقش اين فستيوال داخلي براي حرکت سينما به سمت رشد و تعالي با نوسان زيادي همراه بوده است.

اين کارگردان سينما بيان کرد: ‌آرايش فيلم‌هاي سينمايي کشور به صورت سالانه و در چارچوب رقابتي در جشنواره فيلم فجر ديده مي‌شود.

رئيسيان اظهار داشت: در حال حاضر جشنواره فيلم فجر به عنوان تنها فستيوال سينمايي که محل نمايش فيلم‌ها در ژانرهاي مختلف برخلاف حوزه اکران با رعايت تنوع موضوعي است بدون حضور رقيبي جدي مسير طبيعي خود را در اين صنعت در پيش گرفته است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار