عضو هیات علمی گروه حشره شناسی پزشکی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کشف یک گونه جدید عنکبوت برای نخستین بار در ایران و جهان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر ابوذر سلطانی عضو هیات علمی گروه حشره شناسی پزشکی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در معاونت پژوهشی دانشگاه، طرحی تحقیقاتی با عنوان بررسی خون و پراکنش گونه ای عنکبوت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر گونه های مهم پزشکی در سال ۹۵، به مرحله نگارش و اجرا درآمد؛ این طرح، پایان نامه دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حشره شناسی پزشکی، امین حسین پور است.

او که خود مسئولیت استاد راهنمای این طرح پژوهشی را بر عهده داشته است، افزود: در این مطالعه، پس از بررسی ها یک گونه ناشناس عنکبوت مشاهده و پس از ارسال به خارج از کشور و تائید دانشمندان این حوزه، به عنوان یک گونه جدید برای دنیا شناخته شد.

این عضو هیات علمی گروه حشره شناسی پزشکی، اضافه کرد: با توجه به محل نمونه برداری این عنکبوت که از روستاهای اطراف کوه دنا صید شده، نام آن را "اوارکا دنا(Evarchadena)" گذاشتیم که توصیف این گونه در مجله تخصصی معتبر Peckhamia چاپ شده است.

دکتر سلطانی، با بیان اینکه تائید و نامگذاری این عنکبوت از سوی محقق جوان کشورمان، علیرضا زمانی انجام شده است، گفت: این عنکبوت، اهمیت پزشکی ندارد و زهرآگین نیست.

انتهای پیام/ن

کشف یک گونه جدید عنکبوت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.