بثینه شعبان، رئیس‌جمهور سوریه را یک قهرمان خواند؛ زیرا چند سال در برابر تروریست‌های وهابی مقاومت کرد و در کنار مردمش ایستاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بثینه شعبان، مشاور ارشد رئیس جمهور سوریه، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌سی‌تی‌وی چین تصریح کرد روسیه، ایران و حزب‌الله به این دلیل در کنار دولت سوریه با تروریست‌هایی که از اقصی نقاط جهان به سوریه آمده‌اند، می‌جنگند که اعتقاد راسخ دارند تروریسم برای تمامِ جهان صد در صد خطرناک است.

مشاور ارشد رئیس جمهور سوریه گفت: نیروی هوایی روسیه تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ به سوریه نیامده بود، که نشان می‌دهد ما خودمان مدت چهار سال در حال جنگ با تروریست‌ها بودیم و این پیش از آن بود که روس‌ها بیایند و به ما کمک کنند. روس‌ها، ایرانی‌ها، حزب‌الله و هر کسِ دیگری که در کنار دولت سوریه می‌جنگند، با این اعتقادِ راسخ وارد میدان شده است که تروریسم، برای تمام جهان صددرصد خطرناک است. از این رو، اسد یک قهرمان است؛ زیرا وی در برابر تروریست‌ها از خود مقاومت نشان داد و در کنار مردم کشورش ایستادگی کرد و با تروریسم جنگید. او تلاش‌های خود را با هر متحدی که برای جنگ علیه تروریسم به سوریه آمده بود (روسیه و ایران) هماهنگ کرد.

او درباره اوضاع سوریه و مذاکرات صلح این کشور گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم که تمامیِ گفتگو‌ها (درباره سوریه) شکست‌خورده است، زیرا مثلاً برخی از نتایجِ خوب از گفتگو‌های آستانه به‌ دست آمد. به عنوان مثال، ما مناطق کاهش تنش را تعریف کردیم و اکنون درگیری‌ها در آن مناطق در داخل سوریه کاهش یافته است. علاوه بر این، دولت سوریه از همان ابتدای هر نوع تلاشِ سیاسی، عمل‌گرا، صمیمی و رک بوده است. در حقیقت، این طرفِ مقابل است که متحد، توانا و آماده نیست تا بتواند در چارچوب دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه گام بردارد.

مشاور اسد در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره «جنگ سوریه با شورشیان» گفت: دولت سوریه با تروریست‌ها (نه شورشیان) می‌جنگیده است. از همان ابتدای این جنگ، ما همواره با گروه‌های تروریستی مانند داعش، النصره و سایر گروه‌های تروریستی می‌جنگیدیم، که قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آن‌ها را وارد کشورِ ما کرده بودند. هدف آنان نابودی کشور ما بود. این در حالی است که اکنون با آزادسازی ابوکمال که چند روز پیش حاصل شد، ما می‌توانیم اعلام کنیم که تروریسم شکست‌خورده است. البته آنان هنوز حضور پراکنده در برخی از نقاط سوریه دارند، که آن نقاط نیز باید پاکسازی شود.

شعبان در ادامه خاطرنشان کرد تروریست‌هایی که از خارج از سوریه به این کشور آورده شده‌اند، خواستار نابودی نهاد‌ها و زیرساخت‌های این کشور هستند.

او در واکنش به آنچه مجری «جنگ داخلی» خواند گفت: آنچه در سوریه رخ داده، جنگ داخلی نبوده است. این همان چیزی است که رسانه‌ها تلاش دارند القاء کنند و آن را جنگی داخلی می‌خوانند تا خودشان را از مسئولیت حمایت از تروریسم در سوریه مبرا جلوه دهند.

مشاور  بشار اسد در ادامه مصاحبه خود با شبکه انگلیسی‌زبان چین گفت: آنچه غرب اصلاً از آن خوشش نمی‌آید، اتحاد جدید و نوظهور میان سوریه، ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان است. این در حالی است که این اتحاد برای ما و مردمِ ما در پی اشغال سرزمین‌های‌مان به دست صهیونیست‌ها و آنچه صهیونیسم تلاش دارد در منطقه‌ ما انجام دهد، حائز اهمیتی فوق‌العاده است.

انتهای پیام/

مصاحبه بثینه شعبان با سی‌سی‌تی‌وی چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار