مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: کمیته مسابقات AFC با صدور رای میزبانی تیم‌های ایرانی از نمایندگان عربستان روی ادعای آن‌ها خط بطلان کشید.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره رای کمیته مسابقات AFC برای میزبانی تیم های ایرانی از نمایندگان عربستان و امارات بیان کرد: شاید مشکلی که برای میزبانی تیم های ایرانی از عربستانی ها اتفاق افتاد در دنیای حرفه ای فوتبال به ندرت پیش آید. هیچ کشور و باشگاهی قبول نمی کند که به دلایل واهی از میزبانی محروم شود و به نظر من کمیته مسابقات AFC با درنظر گرفتن تمام جوانب امر به این جمع بندی رسیده است که تیم های ایرانی و عربستانی در کشور خودشان میزبان باشند.

او ادامه داد: باید نگاه ما به صدور این رای منطقی و عاقلانه باشد و دیگر بهانه ای دست AFC ندهیم چراکه مدیریت این نهاد تحت سلطه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است و آن ها در عرصه های بین المللی رقیب ما محسوب می شوند. نمایندگان کشورهای عربی در هر مجمعی سعی می کنند نظراتشان را به سران کنفدراسیون فوتبال آسیا تحمیل کنند. شاید هواداران فوتبال کشورمان در برخی بازی های بین المللی رفتار خوبی نداشتند اما این امر نبایست منجر به محرومیت تیم های ایرانی از میزبانی ها عربستانی ها می شد.

ذوالفقارنسب خاطرنشان کرد: ایران کشور امنی است و دیدارهای بین المللی در کشور ما با امنیت کامل برگزار می شود. خوشحالم که مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش توانستند AFC را مجاب کنند بار دیگر تیم های عربستانی برای برگزاری بازی به کشورمان بیایند چراکه میزبانی در کشور ثالث، مشکلات اقتصادی زیادی را برای باشگاه های ایرانی به وجود آورد و حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از این امر آسیب دید. چنین موضوعی از لحاظ اجتماعی هم به هواداران فوتبال ایران ضربه زد. به هر حال اکنون که کمیته مسابقات تصمیم گرفته است حق تیم های ایرانی را به آن ها بازگرداند باید فرهنگ سازی خوبی هم صورت بگیرد تا با توجیه شدن هواداران دیگر بهانه دست عربستانی ها ندهیم.

او تصریح کرد: من 2 دیدگاه درباره رفتار برخی تماشاگران در ورزشگاه ها دارم. یا ماموران امنیتی و تشکیلات برگزاری بازی ها نمی توانند این افراد را به خوبی کنترل کنند که آن ها دست به اخلال در نظم می زنند یا اینکه فرهنگ سازی خوبی روی سکوها وجود نگرفته است. باید تماشاگران به شکلی رفتار کنند که روی جو سازی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خط بطلان کشیده شود و آن ها به هر بهانه ای دنبال محرومیت ایران از میزبانی نباشند. هرچند با وجود صدور حکم مذکور تحرکات رقیبان ما برای واکنش نشان دادن تماشاگران ایرانی ادامه دارد اما فدراسیون و وزارت ورزش برای جلوگیری از چنین امری باید اقدام های پیشگیرانه انجام دهند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره احتمال مصوب نشدن رای کمیته مسابقات AFC در کمیته اجرایی این نهاد گفت: کمیته مسابقات جزء کمیته های معتبر AFC است و بعید می دانم نهادهای بالاتر رای آن را تصویب نکنند. با این وجود اگر سلطه اعراب مانع از تصویب رای میزبانی ایران از نمایندگان عربستان و امارات در کمیته اجرایی شود، می توان با مطرح کردن این امر در فیفا برای احقاق حق فوتبال کشورمان تلاش کرد. بدون شک فیفا دید بازتری نسبت به AFC دارد و به همین راحتی تیم های ایرانی را از میزبانی محروم نمی کند. به هرحال رای کمیته مسابقات قابل اجرا است.

پیشکسوت فوتبال ایران درمورد بحث دریافت غرامت فدراسیون و تیم های ایرانی از AFC و عربستان گفت: اطلاعات من در این زمینه محدود است اما تا آن جایی که می دانم دادگاه CAS با پرداخت غرامت فوتبال ایران از سوی AFC و عربستانی ها موافقت کرده است که البته چنین موضوعی نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

انتهای پیام/

اظهارات ذوالفقارنسب درباره میزبانی تیم های ایرانی از عربستانی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار